بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
مردم از هم‌اکنون نسبت به انتخابات پیش رو با اهتمامی خاص توجه کنند؛ نه اینکه فکر کنند چون جامعه درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است پس انتخاب را رها کنند.
تدبیر24»انتخابات مجلس در ماه‌های آتی یکی از مهم‌ترین فرایند‌هایی است که کشور با آن مواجه است و در این راستا دولت باید تلاش کند تا با کاهش مشکلات اقتصادی در جامعه؛ مردم با شور و اشتیاق بیشتری به پای صندوق‌های رای بیایند. مردم باید باور کنند که با مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب نمایندگان خوب در مجلس می‌توانند کار خود را پیش ببرند. چرا که بالاخره نظام جمهوری اسلامی؛ نظامی انتخاباتی است. بدین نحو که دولت، مجلس، مجلس خبرگان، شوراها و... همه از طریق انتخابات مشخص می‌شوند و حتی پس از انتخاب رئیس‌جمهور نیز باز هم مجلس باید به هیأت دولت رای اعتماد دهد. بنابراین هر دو این دلایل ایجاب می‌کند که مردم از هم‌اکنون نسبت به انتخابات پیش رو با اهتمامی خاص توجه کنند؛ نه اینکه فکر کنند چون جامعه درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است پس انتخاب را رها کنند. اگر مردم می‌خواهند که شرایط بهتر شود این راهش نیست که به مجلس و انتخابات بی‌اعتنایی کنند بلکه راهش این است که بازهم با جست‌وجو و تلاش بیشتر بهترین افراد را برای انتخاب برگزینند. به هر صورت تنها راه بهتر شدن شرایط کشور تقویت نهادهای انتخابی و انتخابات است و به عبارت دیگر همه چیز از صندوق رای می‌گذرد. لذا با اینکه مردم گرفتار مشکلات معیشتی خود هستند، اما این گرفتاری‌ها و مشکلات نباید موجب شود که در انتخاب مسئولان کشوری کوتاهی کنند. چرا که هر گونه کوتاهی در این مورد به ضرر کشور و جامعه تمام می‌شود. از طرف دیگر جریانات سیاسی نیز به نوبه خود می‌توانند در گسترش حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار باشند. آنهایی که بعضا دست‌اندرکار هستند باید تلاش خود را بیشتر کنند تا مشکلات کمتر شود، اما در عین حال هیچ‌کس حق ندارد که مساله انتخابات را کم و بی‌ارزش جلوه دهد. باید همچنان همه کوشش کنند و در صدد اقناع مردم برای حضور بیشتر در انتخابات برایند. جریانات سیاسی باید تلاش خود را بیشتر کرده، اشکالات خود را رفع کنند و حرکت خود را بر محوریت مطالبات مردم قرار دهند تا شرایط برای برگزاری انتخاباتی هرچه بهتر آماده و مهیا گردد. از سوی دیگر برخی مطرح می‌کنند که نظارت قبل از انتخابات تاثیر زیادی در مشارکت مردم و به‌خصوص جریان‌های سیاسی در انتخابات می‌گذارد. در این راستا باید اذعان داشت؛ گرچه در طول این سال‌ها می‌توان درباره تاثیرات آن سخن گفت، اما این امید می‌رود که با سعه صدر به مساله بررسی صلاحیت‌ها نگاه شود و فرزندان خدمتگزار کشور امکان شرکت در انتخابات و کسب رای مردم را داشته باشند. بایستی بر اساس مصالح ملی اجازه داده شود تا افرادی که بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند در عرصه خدمت وارد شوند. تنگ کردن عرصه برای خدمتگزاران به جامعه خسارت وارد می‌کند. خود مسئولان محترم بر این امر واقف هستند که در برخی سال‌ها که سختگیری وجود داشته، جامعه چه آسیب‌هایی را متحمل شده است. از این جهت همه باید کوشش کنند که با رعایت قوانین امکان مشارکت شایسته‌ترین و کارآمدترین افراد در مجلس فراهم شود.



نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها