بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
انتشار نامه‌ای سرگشاده از سوی پریناز ایزدیارخطاب به اعضای شورای شهر تهران در مورد کودکان کار و زباله گردی کودکان، واکنش حجت نظری، عضو شورای شهر تهران را به دنبال داشت.
تدبیر24» صبح دیروز پریناز ایزدیار نامه‌ای سرگشاده در اینستاگرام ش منتشر کرده که مخاطبش اعضای شورای شهر تهران بودند. او در بخشی از این نامه نوشت: «از شما اعضای محترم شورای شهر که لاجرم به رأی مردم تهران، بهشتی شدید یک درخواست داریم؛ در یکی از روزهای این تابستان داغ صندلی‌های تصمیم‌گیری شهر را رها کنید، ما نیز همراه شما خواهیم آمد، فقط برای چند لحظه، چند ثانیه، سر خود را داخل یکی از سطل‌های زباله شهری بگیریم بی‌آنکه دست داخل آن کنیم. اگر طاقت آوردیم، اگر نفس کشیدیم، اگر زنده ماندیم، برویم دنبال کار و زندگی‌مان.

منتخبان گرامی مردم، وقت آزمون و خطا نیست، وقت آن است که رنج این کودکان را دریابیم و دل‌های رنجور و شکسته‌شان را تیمارداری کنیم.
ما مردم این شهر قول می‌دهیم مسئولیت شهروندی خود را به جا آورده و در تفکیک زباله از مبدأ کوشا باشیم از شما نیز می‌خواهیم برای حل مساله زباله‌گردی کودکان هیچ امروزی را به فردا نسپارید و باور کنید فردا حتماً دیر است.»

در واکنش به نامه این هنرمند، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در اینستاگرام خود نوشت: «مساله زباله‌گردی و مهم‌تر از آن، کودک کار، معضلی‌ست که از سال‌ها پیش، نه‌تنها پایتخت بلکه بسیاری از شهرهای کشور درگیرش هستند. در این حوزه نهادهای مختلف از جمله سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری‌ها و امثال این‌ها مسئول‌اند و اقداماتی هم در طول سالیان انجام داده‌اند. بنده نیز از ابتدای مسئولیتم در شورای شهر تهران، ری و تجریش در بخش‌های مختلف و به‌ویژه در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر و نیز ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تهران که مسئولیتش را برعهده دارم، به دنبال راهکاری کارآمد و پایدار برای حل این مشکل بوده و هیچگاه کودکان کار و زباله گردی در تهران را رد نکرده یا نادیده نگرفته‌ام.»

نظری در ادامه پست اینستاگرامش آورده است: امروز مطلع شدم که سرکار خانم پریناز ایزدیار، هنرمند دغدغه‌مند کشورمان در صفحه اینستاگرام‌شان مسائلی را در مورد کار کودکان مطرح کرده و در بخشی از آن نوشته‌اند: «در یکی از روزهای این تابستان داغ صندلی‌های تصمیم‌گیری شهر را رها کنید، ما نیز همراه شما خواهیم آمد، فقط برای چند لحظه، چند ثانیه، سرخود را داخل یکی از سطل‌های زباله شهری بگیریم بی آنکه دست داخل آن کنیم. اگر طاقت آوردیم، اگر نفس کشیدیم، اگر زنده ماندیم، برویم دنبال کارمان.» از پیشنهادشان استقبال می‌کنم.

هرچند معتقدم باید راهکاری اساسی برای حل این معضل بیابیم، اما شخصاً و از طریق دفترم در شورای شهر تهران پیگیر هستم تا علاوه بر اجرای چالش نمادینی که خانم ایزدیار به آن دعوتمان کردند و بی‌تردید اجرای آن، گره‌ای از کار کودکان کار باز نمی‌کند، بتوانیم در جلسه‌ای مشترک با ایشان و دیگر هنرمندان دغدغه‌مند راهکارهای‌شان برای حل این معضل را بررسی کنیم. امیدوارم با توجه به مسئولیت اجتماعی که این هنرمند کشورمان برعهده دارند، در ادامه مسیر به‌خصوص در فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند نیز با ما همراه باشند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها