بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کمالوندی:
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: صبح امروز دوشنبه سطح غنای تولید اورانیوم به 4.5 رسید.
تدبیر24»بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان روز دوشنبه گفت: امروز صبح ایران از مرز ۴.۵ درصد در غنی‌سازی اورانیوم عبور کرد.

وی گفت: این میزان غنا به طور کامل برای پاسخ به نیاز کشور در تأمین سوخت نیروگاه‌های قدرت کافی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم‌چنین اظهار کرد: میزان دقیق غنای سوخت را آژانس بعد از آنالیز نمونه‌های برداشته شده اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سوخت نیروگاه‌های قدرت غنای متفاوتی دارد که از ۱.۱ درصد تا کمتر از ۵ درصد را شامل می‌شود. اکنون با انجام غنی‌سازی اورانیوم در غناهای مختلف تا کمتر از ۵ درصد ایران قادر به تأمین سوخت نیروگاهی از جمله نیروگاه بوشهر است.

ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد: مسائل فنی افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم انجام شده و تا ساعاتی دیگر درصد غنی سازی ایران از ۳.۶۷ عبور خواهد کرد. پیش بینی ما این است که صبح دوشنبه وقتی گزارش به آژانس داده شود، ما از ۳.۶۷ درصد فراتر رفته‌ایم و این اقدامی بوده که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.

وی خاطرنشان کرد که افزایش درصد غنی‌سازی با توجه به نیاز کشور انجام می‌شود و اکنون نیاز ما مربوط به نیروگاه‌های قدرت است و در بلند مدت هم نیاز برای پیشران اتمی که هر کدام درصدهای مختص خود را دارند.

معاون صالحی تاکید کرد گام اول شاید زمان می‌برد اما در گام دوم زمان مطرح نیست.

کمالوندی هم‌چنین اظهار کرد که "رونوشت یا DIQ تغییرات به آژانس داده شده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اورانیوم ۵ درصد غنی شده هم چنان اورانیوم با غنای کمتر LEU است و نشانه خطر جدی نیست.

به نظر می‌رسد ایران با اتکا به اصل عمل متقابل و سیاست گام به گام امیدوار است اروپا را وادار کند اقدامی جدی برای حفظ برجام و تأمین خواسته‌های ایران به ویژه در حوزه نفتی و بانکی انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها