بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
جزئیات نامه ظریف به موگرینی:
ظریف در نامه خود به فدریکا موگرینی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را به رفتار متقابل آمریکا و طرف‌های دیگر مشروط کرده است. او تهدید کرده که در غیر این صورت ایران ۶۰ روز دیگر وارد مرحله سوم کاهش تعهدات خواهد شد.
ظریف در نامه خود به فدریکا موگرینی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را به رفتار متقابل آمریکا و طرف‌های دیگر مشروط کرده است. او تهدید کرده که در غیر این صورت ایران ۶۰ روز دیگر وارد مرحله سوم کاهش تعهدات خواهد شد.

 وزیر امور خارجه ایران در نامه‌‌ای که روز یکشنبه، ۱۶ تیر، به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاده از عبور ایران از شرط تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی ۶۷ / ۳ درصدی اورانیوم خبر داده و تأکید کرده ایران در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرفین قرارداد به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند مانده و آنها را به اجرا درآورند.

به نوشته دویچه وله، در نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی نوشته شده چنانچه امضاکنندگان برجام در ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا درخواهد آورد.

روز یکشنبه، مقام‌های ایران همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه این کشور به کشورهای اروپایی، تصمیمات جدید درباره کاهش تعهدات برجامی را در یک نشست خبری اعلام کردند. آنها تأکید کردند که ایران دیگر به محدودیت‌های اعمال‌شده در برجام برای سطح غنی‌سازی پایبند نخواهد بود و غنی‌سازی بالاتر از ۶۷ / ۳ درصد را آغاز خواهد کرد.

یک روز پس از این اظهارات و ارسال نامه ظریف به موگرینی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی، غنی سازی فراتر از۶۷ / ۳ درصدی را در ایران تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها