بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
با صدور پیوست حکمی؛
در پیوست حکم دکتر روحانی برای ربیعی بر ضرورت گفتگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت و حضور فعال در شبکه فضای مجازی و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری های نوین ارتباطی جهت برای ارتباطات دو سویه با مردم در فضای مجازی تاکید شده است.
تدبیر24»بخشی از متن حکم به این شرح است:

دولت دوازدهم بر اساس برنامه هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده، رسالتی بس سنگین بر عهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد. این مهم ممکن نیست مگر با همدلی و همراهی آحاد جامعه و ارتباط نزدیک ارکان دولت با گروه های مرجع و حضور مستمر دولتمردان در فضای مجازی و حقیقی برای اقناع مردم در تصمیماتی که گستره ملی داشته و سرنوشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

لذا ضروری است جنابعالی برنامه های خود را با توجه دقیق به جهت گیری ها و اولویت های ذیل تنظیم و اجرا نمایید:

۱-  طراحی نظام راهبردهای ارتباطات اجتماعی و اطلاع‌رسانی دولت برای تبدیل سیاست‌های دولت به برنامه‌های ارتباطی موثر و متناسب با شرایط و نیازهای روز.


۲-  تلاش برای ارتقا همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامه‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاع‌رسانی مسائل مهم به جامعه.


۳- «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقا کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رییس‌جمهور و استانداران».


۴- «تدوین و مدیریت اجرای پیوست ارتباطی و افکار عمومی برای مصوبات مهم دولت» و «تبیین مسائل و موضوعات ملی در جهت اقناع و همراهی مردم» از طریق «ساده‌سازی و ملموس کردن مسائل مهم و تخصصی برای عموم مردم».


۵- «تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی جامعه» و «تضمین دسترسی آسان رسانه‌ها به داده‌ها و اطلاعات متقن» در مورد مسائل، چالش‌ها، دستورکارها و اقدامات دولت و «مقابله موثر با بی‌خبری، ناامیدی و سیاه‌نمایی».


۶- حضورفعال در شبکه فضای مجازی جهت تبیین خدمات دولت و بهره گیری از مفیدترین و موثرترین امکانات و فناوری‌های نوین ارتباطی برای برقراری ارتباطات دوسویه با مردم در فضای مجازی.


۷- «رصد مستمر فضای عمومی، رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌ها و اقشار اجتماعی» و «داده‌کاوی برای انتقال منظم وضعیت افکار عمومی و دیدگاه‌ها، نظریات و خواست‌های اقشار مختلف مردم» به صورت سازمان یافته و علمی به رییس‌جمهور، معاون اول و اعضای دولت.


۸- اهتمام به گفتگوی اجتماعی اجزای دولت با جامعه، گروه‌های اجتماعی ذینفع و تسهیل ارتباطات تشکل‌های صنفی، سیاسی و گروه‌ها و اقشار مختلف با دولت.


۹- «راهبری همکاری و مشارکت با رسانه‌های موثر داخلی و خارجی» و «گسترش همکاری ارکان دولت با رسانه ملی» با هدف کمک فکری - مالی به برنامه‌های تولیدی -تامینی رسانه ملی از طریق «مدیریت متمرکز بودجه برنامه‌های مشارکتی با صداوسیما».


۱۰- پاسخ فوری به اتهامات رسانه های خارجی علیه نظام اسلامی و دولت و رفع شبهات.


۱۱- برنامه سازی لازم خبری و تصویری برای طرح ها و اقدامات مهم دولت.


۱۲-  راهبری برنامه‌های ملی «شفافیت»، «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات»، «سامانه مطالبات عمومی» و «ارتباط مردمی».


۱۳- هماهنگ سازی رسانه های دولت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها