بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
رییس شورای شهرستان شمیرانات از پیدا شدن دانش آموزان مفقود شده در سد لتیان خبر داد.
تدبیر24»سید کمال الدین محمدیان گفت: حادثه مفقودی حدود ۱۰ دانش آموز در سد لتیان در حوزه استحفاظی شمیرانات نبوده و در حوزه شهرستان تهران و پردیس بوده است. در این حادثه تعدادی دانش‌آموز سوار بر قایقی می‌شوند و به روخانه می روند اما قایق آنها سوراخ می‌شود و در داخل حوضچه ای در روخانه گیر می افتند.

در پی گزارش این حادثه ، خروجی سد لتیان به گفته رییس سد،  کاهش یافته است.

رییس شورای شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: این دانش آموزان پیدا شده‌اند و همه آنها سالم و در حال نجات و آزادسازی دانش آموزان هستند.

سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تایید پیدا شدن دانش آموزان مفقودی در سد لتیان، گفت: ماموران امداد ونجات در حال حاضر در حال تلاش برای نجات و رهاسازی و انتقال آنها به مکان امن هستند.

وی تعداد دقیق دانش آموزان را هفت نفر اعلام کرد.

عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در تکمیل توضیحات اتفاق رخ داده برای دانش آموزان در محدوده سد لتیان گفت: این دانش آموزان امروز یکشنبه حدود ۱۰ نفر بودند که با هدف پاکسازی محل در محدوده سد لتیان به شکل نمادین به آن محل مراجعه کردند و با قایق مشغول حرکت بودند که قایق آنها سوراخ می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در نزدیکی محل حرکت آنها با قایق، لکه جزیره مانندی وجود داشت که آنها با توجه به افزایش حجم آب در اثر باز شدن سد لتیان، توانستند در آنجا پناه بگیرند و نجات پیدا کنند. به این ترتیب هیچ اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است.

رضایی ادامه داد: متأسفانه در لحظات اول اخباری مبنی بر مفقود شدن آنها منتشر شد که موجب نگرانی شهروندان شد اما به هیچ عنوان این دانش آموزان مفقود نشده بودند و همگی سالم و نجات پیدا کرده‌اند.

وی در خصوص باز شدن سد لتیان نیز گفت: حجم مشخصی از آب این سد تخلیه شده است که از قبل نیز اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص این اقدام انجام شده بود و نیروهای آب منطقه‌ای به همراه نیروهای فرمانداری و بخشداری در محدوده حضور داشتند.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی به حوزه‌های زیرسطح، امروز با هدف لایروبی و تمیز کردن مسیر و دریچه سد، حدود ١٠٠ متر مکعب آب آزاد شده بود که پس از نقص در قایق،  دانش آموزان در لکه جزیره مانندی گرفتار شدند که نهایتا به وسیله بالگرد امداد به سلامت جابجا شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها