بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
عراقچی:
معاون وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد که این نشست با توجه به عملیاتی شدن کاهش تعهدات ایران و درخواست کشورهای اروپایی برای بررسی این اقدامات و نیز برخی اقدامات کشورهای اروپایی که از نظر ایران نقض یا قصور از تعهدات برجامی است، برگزار می‌شود.
تدبیر24»سید عباس عراقچی که به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین به سر می‌برد اظهار کرد: تحولات زیادی در یک ماه گذشته اتفاق افتاده است که جا داشت جلسه فوق‌العاده کمیسیون مشترک دیگری داشته باشیم. در این مدت کاهش تعهدات ما به مرحله عملیاتی رسید، گزارش‌های آژانس منتشر شد، آمریکا به شورای حکام مراجعه کرد و خواست این موضوع را در این شورا مطرح کند اما کشورهای اروپایی موضع معقولی گرفتند و گفتند جای بررسی این مساله در شورای حکام نیست بلکه در ساز و کارهای خود برجام است که شامل کمیسیون مشترک می‌شود و از نظر آنها موضوع باید در خود کمیسیون مشترک برجام بررسی می‌شد.

وی ادامه داد: هم‌زمان در این مدت شاهد توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق بودیم که از نظر ما نقض برجام است و کشورهای عضو برجام نباید مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد کنند. هم‌چنین برخی تحولات دیگر رخ داده است که نقض تعهدات باقی‌مانده در برجام است. بنا بر این ما هم متقاضی برگزاری این جلسه بودیم و در نهایت این جلسه هماهنگ شد.

معاون ظریف که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، گفت: ما در جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام تصمیم گرفتیم در سطح وزیران خارجه نیز کمیسیون مشترک را برگزار کنیم که این مساله هنوز در دستورکار است و امیدواریم سریع‌تر یک دستورکار ملموس، تعیین کننده و با نتایج روشن برای جلسه وزیران آماده کنیم. ما حتما خواهان یک جلسه نمایشی و بدون نتیجه نیستم که فقط در آن عکس بگیریم. از این رو یکی از موضوعات دیگر مورد بحث در این نشست صحبت درباره دستورکار و نتیجه نشست وزیران خارجه خواهد بود.

وی هم‌چنین تصریح کرد: در حاشیه نشست‌های کمسیون جلسات دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه با کشورهای عضو داریم و این‌بار هم این مساله مستثنی نیست.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران وزارت خارجه ساعت 15 به وقت تهران (12:30 به وقت وین) در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست گروه 1+4 را برعهده دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها