بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
موسوی:
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر ظریف به قاره آمریکا و آفریقا گفت: این سفر پربار و موفقیت‌آمیز بود و به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یافت .
تدبیر24»سید عباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران همچنین خبر داد: برخی از مقامات چین و هند به زودی به ایران سفر می‌کنند که اخبار مربوط به آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون برجام گفت: این نشست، نشست رو به جلویی بود ولی توافق خاصی در آن صورت نگرفت.

موسوی اخبار منتشر شده مبنی بر این که وزیر خارجه عمان برای میانجی‌گری بین ایران و انگلیس به تهران آمده بود را تایید نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در پاسخ به سوالی درباره نامه ظریف به مقام معظم رهبری در مورد سریال گاندو  و حواشی آن گفت : بله این خبر تایید است و چنین نامه‌ای نوشته شده است.
موسوی اعلام کرد : دوشنبه هفته آینده وزیر امور خارجه برای اولین بار یک نشست مطبوعاتی با حضور  خبرنگاران داخلی و خارجی در کشور خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با توقیف یک نفت‌کش  چینی حامل ال پی جی ایران از سوی دولت سنگاپور اظهار کرد : در این ارتباط ما منتظر گزارش رسمی سفارت ایران در چین هستیم چرا که محموله به مقصد چین  بوده است .

وی ادامه داد:  اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باعث تاسف است که برخی از کشورها با انجام  این گونه اقدامات به تروریسم اقتصادی آمریکا کمک می‌کنند، قطعا این اقدامات برای ما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد:  ولی همانطور که گفتم در ارتباط با این موضوع ، منتظر گزارش رسمی سفارت ایران در چین هستیم .
موسوی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با بیان اینکه ما منتظر انجام اقدامات عملی و ملموس از سوی اروپایی‌ها جهت اجرای تعهدات‌شان در برجام  هستیم ، خاطرنشان کرد: اگر همین روال کنونی از سویی اروپایی‌ها ادامه داشته باشد ایران  قطعا گام سوم خود را در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش محکم‌تر از  گام اول و دوم برخواهد داشت .
این دیپلمات کشورمان در پاسخ به این سوال که برخی از کشورهای فرامنطقه ای مباحثی را در مورد تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس مطرح و برخی دیگر از کشورها نیز برای پیوستن به این گونه اتلاف ها اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ما به کشورهای فرامنطقه‌ای توصیه می‌کنیم که به چنین ائتلاف‌هایی نپیوندند این ائتلاف‌ها بر اساس ابهامات و توهمات است .

وی تاکید کرد :  ثبات منطقه را کشورهای منطقه بلدند تامین کنند و  ایران  نیز خود را موظف به تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز می داند.
برچسب ها: گاندو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها