بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
وزیرخارجه انگلیس با طرح اتهاماتی علیه ایران مدعی شده رفتار تهران لازم است تا عادی شود.
تدبیر24»«دومنیک راب»، وزیر خارجه جدید انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز اتهامات واهی لندن علیه ایران را تکرار کرده است.

وزیرخارجه انگلیس در این گفتگو مدعی شده اگر ایران خواستار بازگشت به جامعه بین‌الملل است، لازم است تا حقوق بین الملل را رعایت کرده و کشتی توقیف شده لندن را آزاد کند.

وزیرخارجه انگلیس که نیروی دریایی کشورش پیش از این نفتکش ایرانی «گریس ۱» را به بهانه‌های واهی و نامشروع هنگام عبور از مسیر ترانزیت بین‌المللی در تنگه جبل الطارق بازداشت کرده، مدعی شده که شرط بازگشت ایران به جامعه جهانی رفتار عادی تهران است.

دومنیک راب در این گفتگو بدون اشاره به متوقف کردن نفتکش ایرانی از سوی نیروی دریایی انگلیس، خواستار آزادی نفتکش کشورش شده و گفته است ایران در این ارتباط لازم است تا مسئولیت خود را بپذیرد.

ادعای وزیرخارجه انگلیس در مورد بازگشت ایران به جامعه جهانی در شرایطی مطرح شده که تهران دارای روابطی گسترده در نظام بین‌الملل و به اعتراف کشورهای غربی نفوذ غیرقابل انکار و عمیق در میان کشورهای منطقه است.

راب پیش از این نیز در گفتگو با بی بی سی، معاوضه‌ کشتی توقیف شده انگلیسی با همتای ایرانی خود را رد کرده و گفته بود: این چیزی شبیه معاوضه نیست. این درباره حقوق بین‌الملل و قوانینی بین‌المللی است و این آن چیزی است که ما بر آن تاکید داریم.

نفتکش متعلق به انگلیس کمتر از دو هفته پیش از سوی گاردساحلی و نیروی دریایی سپاه پاسداران به هنگام عبور از تنگه هرمز متوقف شد. علت توقیف این نفتکش تخلفات دریایی، محیط زیستی و حادثه سازی با عبور در مسیر مخالف اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها