بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
ظریف:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه اینستکس نباید وسیله اجرای دستورات‌آمریکا باشد،تاکید کرد: اینستکس یک مرحله مقدماتی بوده است که هنوز به طور کامل عملیاتی نشده و اگر هم عملیاتی شود، حتما ضرورت دارد که پول نفت وارد آن شود.
تدبیر24»«محمدجواد ظریف» ظهر امروز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه روز یکشنبه کمیسیون مشترک برجام گفت: جلسه کمیسیون مشترک برجام، جلسه‌ای چالشی بود و ما مواضع خودمان را درباره ضرورت اجرای تعهدات اعضای دیگر برجام مخصوصاً کشورهای اروپایی را که تعهدات مشخصی را از اردیبهشت و خرداد ماه سال ۹۷ مطرح کردند، تعهداتی هم در قالب خود برجام دارند و تعهداتی هم بعد از خروج آمریکا از برجام اضافه بر تعهدات برجامی، قبول کردند، کاملا برای آنها تشریح کردیم.

وی با بیان اینکه به آنها تشریح کردیم که این تعهدات اجرا نشده است، اظهار داشت: اینستکس یک مرحله مقدماتی بوده است، هنوز به طور کامل عملیاتی نشده و اگر هم عملیاتی شود، حتما ضرورت دارد که پول نفت وارد آن شود و این گونه نباشد که اینستکس وسیله‌ای برای اجرای دستورات آمریکا باشد و آنها به اروپایی‌ها بگویند اینستکس چگونه می‌تواند کار کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اینستکس وسیله‌ای برای اجرای تعهدات اروپا و تعهداتی که بعد از رفتن آمریکا ایجاد شده، است، تصریح کرد: معلوم است که اینستکس نمی‌تواند با موافقت آمریکا کار کند. اینستکس باید به  عنوان اقدام اروپایی در کار گرفته شود و آنها باید این جرات را به خودشان بدهند که بر اساس تعهداتشان عمل کنند و نه منویات آمریکایی‌ها.

ظریف با بیان این که این موضوع در جلسه کمیسیون مشترک مطرح شده است،گفت: نتیجه کمیسیون مشترک این بوده است که اعضای کمیسیون مشترک یک بار دیگر بر تعهداتشان تأکید کردند. اما باید ببینیم آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند. اما در شرایط کنونی و تا زمانی که اقدامات لازم صورت نگرفته، حتما گام سوم جمهوری اسلامی ایران عملی خواهد شد.

وی با اشاره به نامتعادل خوانده شدن طرح توقف در برابر توقف از سوی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همانطور که آقای روحانی، همکارانم و بنده عرض شده است، اقداماتی که اروپا تاکنون کرده هیچ تناسبی با تعهداتشان و توقعاتشان نداشته است. آنها اگر بخواهند توقعاتشان عملی شود یا تعهداتشان را اجرا کنند، موظف هستند آنچه را تعهد کرده‌اند، انجام دهند.

وزیر امور خارجه افزود: آنها خودشان تعهداتشان را نوشته و اعلام کرده‌اند که فروش نفت ایران، حمل و نقل نفت ایران، بازگشت درآمد نفت ایران به کشور است. ما فعلا از بقیه تعهداتشان مانند سرمایه‌گذاری در ایران و سایر اموری که هست، عبور می‌کنیم و می خواهیم در حد همین تعهدات اولیه‌شان یعنی فروش نفت ایران و بازگشت درآمدهای نفتی ایران را  اجرا کرده و توقع داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها