بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
محمدجواد ظریف:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه "ما بدون مردم، هیچ هستیم"، تاکید کرد: ما در جایگاهی نیستیم که به مردم فخر بفروشیم یا برای آنها تعیین تکلیف کنیم، بلکه این مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.
تدبیر24»محمدجواد ظریف در یک مراسم خیریه که به منظور کمک به سیل‌زدگان از سوی مؤسسه «سروش مولانا» و با حضور حناچی شهردار تهران برگزار شده بود، گفت: من به همراه همسرم در این مراسم شرکت کردیم که ذره‌ای کوچک از دریای محبت، مهر، همراهی و همدلی شما با هموطنان عزیز سیل‌زده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه "ما حتماً هرچه داریم از مردم داریم و وامدار آنها هستیم"، ادامه داد: هرچه در این کشور است، هر افتخار، مقاومت و پیشرفتی در این کشور به وقوع پیوسته است به خاطر حضور مردم در صحنه و  تلاش‌ها و فعالیت‌های آنها است. ما هستیم که در برابر این مردم کم آورده‌ایم، ما بودیم که نتوانستیم آنطور که شایسته این مردم است و به واقع  آنها مستحقش هستند، از این مردم سپاسگزاری کنیم و به این مردم خدمت کنیم. این ضعف ما است. نه اینکه تلاش نکرده‌ایم، حتما تلاش کرده‌ایم، حتما شب‌هایی نخوابیدیم اما آنچه که این مردم کرده‌اند در برابر همۀ آنچه که ما انجام می‌دهیم، یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است.

ظریف افزود: این مردم بوده‌اند که کشور را نگه داشته‌اند، فشارها را تحمل کرده‌اند و پشت ما ایستاده‌اند؛ این مردم بوده‌اند که اگر ما در مذاکره هستیم، حمایتمان کرده‌اند؛ البته گروهی هم نکردند و این هم یک واقعیت است و آن را هم باید بپذیریم. اگر می‌خواهیم بتوانیم در برابر همه ناملایمات با یکدیگر باشیم، باید این موضوع را نیز بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند. اینها را باید بپذیریم؛ باید قبول کنیم که این موضوع شعار نیست که باید اجازه دهیم برای آزاد بودن مخالف، حتی خودمان را فدا کنیم؛ این واقعیت و نیاز کشور ما است.

وی تصریح کرد: امروز رعایت حقوق مردم و تلاش برای رساندن این مردم به آنچه شایسته‌اش هستند، یک وظیفه اخلاقی نیست، یک وظیفه قانونی نیست، اگرچه هر دوی اینهاست، اما این یک ضرورت امنیت ملی کشور است. امنیت ما وامدار مردم است. بدون مردم، ما هیچ نیستیم. ما در جایگاهی نیستیم که به این مردم فخر بفروشیم؛ در جایگاهی نیستیم که برای این مردم تعیین تکلیف کنیم، بلکه این مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه "برای من باعث افتخار است که به خاطر این مردم و به خاطر دفاع از حقوق آنها تحریم شوم"، اظهار کرد: هنوز هم در برابر این مردم، احساس حقارت و دِین می‌کنم.

ظریف با تاکید بر اینکه "مردم ما مردمی خوب و بزرگ و شایسته بهترین‌ها هستند"، افزود: وظیفه ما این است که پشت این مردم پنهان نشویم، پشت مقاومت مردم پنهان نشویم؛ اگر قرار است پشت مقاومت مردم پنهان شویم، پس ما چه‌کاره‌ایم؟ پس برای چه چیزی به ما حقوق می‌دهند؟

وی تصریح کرد: ما طلبکار مردم نیستیم بلکه وامدار مردم هستیم. امروز همه ما اینجا جمع شده‌ایم که قسمتی از این وامداری را به گروهی از مردم جبران کنیم. در وضعیتی که منابع آبی کشور به وضعیت خطرناک رسیده بود و اگر آن رحمت و نعمت الهی نبود امروز با کم‌آبی مواجه بودیم، همه از این سیل بهره‌مند شدیم، اما گروهی از مردم از این سیل دچار آسیب و مشکلات شدند و عزیزان و خانواده‌های خود را از دست دادند.

ظریف ادامه داد: این که امروز اینجا جمع شده‌ایم، نشانه همبستگی ما است؛ همین همبستگی است که کشور را حفظ می‌کند؛ به خاطر این همبستگی است که هرچه بشود و هر فشاری وارد شود، این کشور پیشرفت می‌کند. به‌واقع مردم عامل اصلی پیشرفت کشور هستند.
برچسب ها: وزیر امور خارجه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها