بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
عنبرنسارا به عنوان ماده دفعی الاغ ماده شناخته می‌شود که طی سالیان گذشته، مصرف آن همواره یکی از موضوعات پربحث میان پزشکان و متخصصین طب ایرانی است. اما صحبت‌هایی که پیرامون آن بیان می‌شود چقدر صحت دارد؟
تدبیر24»دکتر نفیسه حسینی یکتا _ معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت عنبرنسارا را ماده دفعی الاغ ماده معرفی کرد و گفت: استفاده از این ماده در طب‌ایرانی به روش دود کردن مانند اسپند توصیه می‌شود. در مواردی که بیمار با سینوزیت، آلرژی‌ها و ترشحات چرکی مواجه است، از عنبرنسارا در کنار داروهای دیگر می‌توانند استفاده کند. در خصوص خواص آنتی‌ هیستامینی و ضدمیکروبی آن تحقیقات زیادی صورت گرفته است که موید اثرات قابل توجه آن هستند.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی برای مصرف عنبرنسارا وجود دارد، افزود: برخی از کارشناسان بدون مطالعه در این زمینه  اظهار نظر می‌کنند و این انتقاد را به طب سنتی وارد می‌کنند که چگونه مصرف خوراکی "عنبرنسارا" را برای افراد مجاز می‌دانید؟ درحالی که این تصوری بسیار غلط است و تنها استفاده از عنبرنسارا به صورت دود کردنی آنهم با حفظ فاصله مناسب منبع دود با چشم‌ها و صورت توصیه می‌شود.

حسینی‌یکتا با بیان اینکه تاکنون تحقیقات زیادی بر روی این ماده صورت گرفته است، تصریح کرد: در خصوص خواص ضد میکروبی عنبرنسارا مطالعاتی صورت گرفته است و محققین داخلی در رشته‌هایی به جز طب ایرانی درحال بررسی ماده موثره آن هستند. برخی از متخصصین نیز به سمت ساخت محلول‌های آنتی بیوتیکی موضعی از عنبرنسارا رفته‌اند.

وی افزود: قاعدتا با مطالعه بیشتر بر روی عنبرنسارا، زوایای دیگری از درمان با این ماده آشکار خواهد شد و اگر به صورت مناسب مورد مصرف قرار گیرد، می‌تواند موثرتر عمل کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه عنبرنسارا ماده‌ای است که در منابع اصیل طب ایرانی مصرف دود کردنی آن توصیه شده است، تصریح کرد: در صورتی که عنبرنسارا به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها جای نگرانی نیست بلکه می‌تواند بسیار اثربخش عمل کند.
برچسب ها: عنبرنسارا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها