بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین آلمان، فرانسه و انگلیس با اعلام مخالفت صریح با اقدام آمریکا در تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اعلام کرده اند که همکاری با ارشدترین دیپلمات دولت ایران را ادامه خواهند داد.
تدبیر24»در همین حال شبکه دویچه وله آلمان روز شنبه از ادامه همکاری وزارت خارجه این کشور با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با وجود تحریم های دولت آمریکا خبر داد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که اقدام ایالات متحده، نفی راه حل‌های دیپلماتیک است و بنابراین برلین این اقدام را درست نمی داند.

وزارت خارجه آلمان با تاکید بر این که در شرایط کنونی حفظ کانال‌های ارتباطی برای جلوگیری از تنش ها ضروری است، افزود: وزیران خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا در تماس منظم با جواد ظریف قرار دارند و به این کار ادامه خواهند داد.

پیش از این اتحادیه اروپا روز پنجشنبه10 مرداد ماه 1398) در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای تحریم ظریف، از این تصمیم ابراز تاسف کرد. کارلوس مارتین سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم تصمیم جدید آمریکا، به همکاری با وزیر خارجه ایران ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که همکاری با وزیر خارجه ایران به دو دلیل تداوم خواهد یافت؛ نخست آن که او ارشدترین دیپلمات دولت ایران است و دوم، به خاطر حفظ مناسبات دیپلماتیک با تهران.

همچنین هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه گذشته با اشاره به فشارهای آمریکا و اقدامات واشنگتن علیه روند دیپلماسی و برجام در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی ARD عنوان کرد که ما همانند قبل به توافق هسته ای پایبند می‌مانیم.

روز پنجشنبه گذشته نیز وزارت خارجه فرانسه با اعلام این که پاریس با تصمیم دولت آمریکا در تحریم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مخالف است، خواستار حل دیپلماتیک اختلاف ها شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر چهارشنبه (9 مرداد ماه 1398) در راستای کارزار تداوم فشار به جمهوری اسلامی، ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد.

پس از بازگشت ظریف از نیویورک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها