بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
ربیعی :
سخنگوی دولت با یادآوری اینکه ظریف برخلاف سخنان ترامپ، مورد اعتماد نظام و رهبری است، خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها با تحریم ظریف خود را از مذاکره محروم کرده‌اند.
تدبیر24»علی ربیعی در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا، اظهار کرد: این تحریم نشان می‌دهد آمریکایی ها موضوع را شخصی کرده اند و تیمی که امروز در آمریکا روی کار آمده است، از ابتدا سخنانی درباره ظریف بر زبان آورد که امروز نشان می‌دهد تحریم وی جنبه شخصی و کودکانه دارد.
 

تحریم ظریف سندی محکم در ناکام ماندن آمریکا است

وی افزود: ظریف برخلاف سخنان ترامپ، مورد اعتماد نظام و رهبری است. آنان با تحریم ظریف خود را از مذاکره محروم کرده اند. این تحریم نماد و سندی محکم در ناکام ماندن آمریکا برای ضربه زدن به ایران باقی خواهد ماند.

اپلیکیشن قیمت مصوب صد قلم کالای ضروری در اختیار مردم  قرار می‌گیرد

سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری جلسه ای در شورای مشاوران رئیس جمهوری اظهار کرد: اپلیکیشنی که در آن صد قلم کالای ضروری مردم با قیمت مصوب آنان اعلام می‌شود در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و هرکس هر جا تخلفی دید می تواند آن را گزارش کند و نیز اینکه برخورد با تخلفات شبیه اسنپ شده است و نزدیکترین مامور برای رسیدگی به آن اعزام می‌شود.

هیچ موردی از کسری یا گم شدن ارز وجود نداشته است

وی با بیان اینکه در مورد گم شدن ارزهای دولتی طبق گزارش‌های واصله و پیگیری های وزیر بهداشت، هیچ موردی از کسری یا گم شدن ارز وجود نداشته است، اظهار کرد: همانگونه که ادعا کردیم از یک سنت هم نمی‌گذریم و همچنان پیگیری هایمان در این زمینه ادامه دارد و گزارش آن را به مردم ارائه می‌کنیم.

ربیعی تاکید کرد: هرکس از فرصتی برای تحصیل در خارج از کشور یا داخل آن، استفاده کرده باشد، عملی مذموم است. رانت تحصیل و بورس‌های تحصیلی که وجود داشت، هیچکدام زیبنده نیست و باید همین الان با آن برخورد شود.

به دنبال عکس گرفتن در مذاکره نیستیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه برداشته نشود، هیچ تصوری درباره مذاکره وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: ما به دنبال عکس گرفتن در مذاکره نیستیم. اگر آنان به دنبال مذاکره کردن و گرفتن عکس یادگاری برای مباحث داخلی خود و انتخابات شان هستند، ما اسیر بازی آنان نمی شویم. ترامپ باید بداند که برای ایجاد امکان مذاکره باید تحریم ها را کنار بگذارد و دست از تروریسم اقتصادی بردارد.


برای فروش نفت به چین و روسیه بسنده نمی‌کنیم


ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه ایران تا چه اندازه برای فروش نفت روی روسیه و چین حساب کرده است، اظهار کرد: چین و روسیه همانطور که انتظار می رفت از تحریم های آمریکا تبعیت نکردند و با وجود فشارهای که به شرکت های شان وارد شد از این تحریم ها حمایت نکردند که ما از آنان و هر کشور دیگری که به این تحریم ها پاسخ منفی داده است تشکر می کنیم و فرصت ارتباط با آنان را غنیمت می دانیم. البته ما فقط به چین و روسیه بسنده نمی‌کنیم و کشورهای دیگری را هم برای ارتباط گرفتن در این زمینه در نظر داریم.

نظر دولت مشارکت بالا در انتخابات آتی است

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تلاش دولت برای حضور جریان های سیاسی گوناگون در انتخابات اظهار کرد: ما در مجموعه دولت نظرمان بر مشارکت بالا در انتخابات آتی است. ما از اینکه دیدگاه های مختلفی که در چارچوب نظام هستند در انتخابات شرکت کنند، استقبال می‌کنیم و دولت بدون دخالت در انتخابات، از حضور این گروه ها در انتخابات حمایت می‌کند. وزیر کشور هم تلاش می‌کند که تنوع بیشتری را در انتخابات شاهد باشیم.

وزارت کار مکلف به شناسایی دهک های بالا  برای حذف یارانه است


سخن‌گوی همچنین دولت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حذف دهک های بالا برای پرداخت یارانه‌ها، گفت: وزارت کار مکلف است که این گروه ها را شناسایی کند و پیش از این هم پنج میلیون نفر حذف شدند و الان هم اگر کسی در تور شناسایی قرار گیرد که در دهک های بالا باشد، حذف خواهد شد. هرچند که بخش عمده ای از این گروه حذف شده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها