بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: قرار است سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.
تدبیر24»حمید رحمانی در ارزیابی میزان موفقیت طرح شهاب که با هدف شناسایی و هدایت هوش و استعدادهای برتر دانش آموزی از سال ۹۳ به اجرا درآمده است اظهار کرد: ما برنامه‌ریز و سیاست گذار طرح شهاب هستیم و مجری آن در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی و در دوره متوسطه اداره کل مشاوره و معاونت آموزش متوسطه است. آنها موظف هستند برنامه‌ شهاب را که در مرکز سمپاد و شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مصوب شده اجرا کنند.

وی افزود: به عنوان مرکز سمپاد، نظارت بر اجرا داریم اما اجرا دست ما نیست. در واقع نه مشاور و نه معلم ابتدایی و دبیرستان دست ما نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به موانع اجرای طرح شهاب گفت: فاصله زیادی میان برنامه‌های تدوین شده و آنچه در کلاس اجرا می‌شود وجود دارد و بخشی از آن هم طبیعی است. محدودیت منابع مالی، آموزش معلمان، تراکم و تعداد بالای دانش آموزان ابتدایی از جمله موانع اجرای بهینه طرح شهاب هستند.

رحمانی ادامه داد: اخیرا این موضوع را در شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مطرح کردیم و قرار بر این شده است که سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.

وی با بیان اینکه شمار مدارس تحت پوشش طرح شهاب رو به گسترش است اظهار کرد: امسال ۸۸ هزار مدرسه درگیر طرح شهاب هستند و امیدواریم ثمره اولین خروجی‌های طرح شهاب که از سال ۹۳ به آن وارد شده و امسال به پایه نهم می‌رسند را ببینیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها