بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
حج الگويي براي زيست مسالمت‌آميز بين‌المللي با دستاوردهاي زياد است
تدبیر24»رهبر معظم انقلاب، صبح ديروز در پيامي به زائران بيت‌الله الحرام، برائت از مستكبران و در رأس آن امريكا را به ‌معني برائت از مظلوم‌كشي و جنگ‌افروزي، محكوم كردن كانون‌هاي تروريسم از قبيل داعش و بلك‌واتر امريكايي دانستند و تاكيد كردند كه معامله قرن با همت و ايمان جبهه مقاومت محكوم به شكست است.

شايد اين سوال پيش بيايد كه فلسفه انتشار هر ساله چنين پيامي كه از زمان امام خميني (ره)، معمار كبير انقلاب مرسوم بوده‌، چه اهميتي دارد و مي‌تواند منجر به چه اتفاقاتي شود؟ بايد توجه داشته‌باشيم كه دنيا تنها دنياي سلاح و قدرت و موشك و ماشين نيست. هنر، سخن و كلام و گوش سپردن نيز بخشي از اين دنيا است كه مي‌تواند ما را رشد دهد و به معراج و كمال برساند. جهانيان براي سخن و كلام به خصوص اگر مبتني بر صلح باشد ارزش قائل هستند و به آن توجه نشان مي‌دهند. بنابراين نبايد پنداشت كه تنها با ثروت و سلاح مي‌توان افراد و كشورها را به انجام كاري واداشت بلكه مي‌توان با تكيه بر معجزه كلام نيز پيامي به گوش مردم جهان رساند. پيام برائت در موسم حج از زمان رهبر انقلاب اسلامي و موسس جمهوري اسلامي مرسوم شد و در زمان رهبري نظام ادامه يافت تا فتح بابي شود براي اعلام اينكه مراسم حج تنها براي محرم شدن، طواف كردن، قرباني دادن و رمي جمرات و... نيست ؛ بلكه همه آنان كه در اين مراسم شركت مي‌جويند، حامل پيام بيزاري از كفر، شرك، ظلم، اجحاف، تبعيض و.... هستند و مي‌خواهند اين پيام به گوش همه مسلمانان و جهانيان برسد. در واقع پيام‌هاي امام خميني و رهبري نوعي دعوت است، نوعي چراغ سبز به همه مسلمانان جهان كه سرمايه ارزشمندي چون «وحدت» دارند كه در حج مصداق عيني آن تحقق مي‌يابد. دعوت به هم‌زيستي و هم‌نشيني براي شكست جبهه‌اي كه مقابل مسلمان ايستاده است. همچنين حج الگويي براي زيست مسالمت‌آميز بين‌المللي با دستاوردهاي زياد است كه كافي است همت كنيم و در اين عصر ارتباطات و اطلاعات اين پيام هر‌ساله را به گوش نظام بين‌الملل برسانيم.


سیدرضا اکرمی
برچسب ها: وحدت ، حج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها