بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: آقای روحانی تقصیرها را به گردن دولت دهم می‌انداخت و حال هم به گردن تحریم‌ها و فقدان اختیارات می‌اندازد، پس ایشان کِی می‌خواهد شعارهای انتخاباتی خود را عملیاتی کند؟
تدبیر24»منتقدین: کیهان: اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس با‌ اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره میزان اختیاراتش گفت: قانون اساسی اختیارات رئیس قوه مجریه را مشخص کرده و اگر بخواهد اختیاراتی هم کم و زیاد شود نیازمند بازنگری در قانون اساسی است. 


وی افزود: آقای روحانی وقتی به‌عنوان رئیس‌جمهور کاندیدا شده، بر اساس چارچوب مشخص شده در قانون اساسی برنامه‌هایش را تنظیم کرده و شعارهای انتخاباتی خود را مطرح کرده است. آقای رئیس‌جمهور باید بگویند بعد از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اختیاراتش کمتر شده یا بیشتر شده و یا در همان چارچوب مشخص شده بوده است؟ 


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چطور شده که در دو سال گذشته دولت محدودیتی در اختیارات نبوده و یک‌باره امروز آقای رئیس‌جمهور عنوان می‌کند که اختیاراتش کافی نیست، به‌نظر من این قبیل اظهارات، پاک کردن صورت مسئله و نوعی فرافکنی است و کاملاًً مشخص است که اختیاری از آقای رئیس‌جمهور سلب نشده و علاوه بر این، مجلس هم هر چه آقای رئیس‌جمهور خواسته انجام داده است. 


عباسی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ایجاد وزارت بازرگانی هم که آقای رئیس‌جمهور آن را مطرح کرده، آقای رئیس‌جمهور می‌تواند از طریق صحیح با ارائه لایحه به مجلس، خواسته‌اش را مطرح و شرح وظایف این وزارتخانه جدید را مشخص کند و مجلس هم سعی می‌کند اگر به تولیدات داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌شود و یا این لایحه مغایرتی با قانون پیدا نمی‌کند و می‌تواند واقعاً مشکل اقتصادی کشور را حل کند، همکاری لازم را با دولت داشته باشد. 


وی افزود: اینکه تیم اقتصادی دولت عملکرد خوبی نداشته باشد و ما شاهد تورم، بیکاری و رکود و گرانی قیمت‌ها در بازار باشیم و بعد هم یک‌ بار گفته شود این مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست و یک‌ بار بگویند به‌خاطر نبود اختیارات است، مردم آن را نمی‌پذیرند و می‌دانند که این حرفها بهانه‌ای بیش نیست و رئیس‌جمهور باید تیم اقتصادی‌اش را تقویت کند.


به گزارش فارس، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آقای روحانی در چهار سال دولت یازدهم همه گرفتاری‌ها را به گردن دولت قبل می‌انداخت، الان هم همه گرفتاری‌ها را به گردن تحریم و نبود اختیارات می‌اندازد، پس آقای رئیس‌جمهور شعارهای انتخاباتی خود مبنی بر برداشتن تورم و اینکه هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم چرخ معیشت مردم را کِی می‌خواهد محقق کند؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها