بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکا گفت: اگر فکر می کنید که اقدامات شما قدرت‌نمایی است، بدانید همه ملت ایران در برابر شما ایستاده‌اند همه را تحریم کنید تا بفهمید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.
تدبیر24»علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز(شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید غدیر گفت: امیدواریم حجاج عزیز با پایان اعمال حج با سلامتی و اعمال مقبول به وطن خویش برگردند. همچنین عید سعید غدیر که روز اکمال دین و اتمام نعمت بر مومنان است را به همه مسلمانان و ملت عزیز تبریک عرض می‌کنم. حادثه غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است. رسول الله (ص) در چنین روزی خطبه مهمی را خواندند. در فرازی از آن فرمودند خداوند به من چنین وحی کرد "ای پیامبر ابلاغ کن آن چه بر تو نازل شده است درباره علی یعنی خلافت علی بن ابی طالب و اگر انجام ندهی رسالت خود را کامل نکرده‌ای و خداوند تو را از مردم حفظ می‌کند." و فرمود ای مردم من در رساندن آن چه خداوند بر من نازل کرده است کوتاهی نکرده‌ام و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‌کنم. جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و مرا را مامور کرد تا در اجتماع به پاخیزیم و بر هر سیاه و سفیدی اعلام کنم علی ابن بی طالب برادر، وصی و جانشین من بر امت و امام بعد از من است و نسبت او به من مانند هارون به موسی است. جز این که پیامبری پس از من نیست.  

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم مسلمانان در مکتب علوی که پیامبر (ص)فرمود "أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا" راه رستگاری یافته و عزت خویش را پاس دارند.

لاریجانی افزود: امروز سالگرد بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی است آزادگان مجاهد؛ عزت مندانه زیستند و آبروی ملت مجاهد ایران را به بهترین نحو حفظ کردند. همیشه مجاهدت‌های آنها در خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند و  عزیز و سرافراز هستند و خواهند بود.

لاریجانی با اشاره به سالروز جنگ ۳۳ روزه لبنان تاکید کرد: در این جنگ ملت رشید لبنان و حزب الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیستها و آمریکایی‌ها زدند این روز را به رهبر مجاهد حزب الله، سید حسن نصرالله و  نبیه بری تبریک عرض می‌کنم. جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه‌ای از جلوه‌های خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند که شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتواند قدرت نمایی کند آنها مجبور شدند از ثروت دریایی خود دست بردارند. انگلیسی‌ها در گذشته با هماهنگی آمریکا کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند و حکومت ملی مصدق را سرنگون و حکومت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط کردند. شرایط آن روز را مقایسه کنید با قدرت و هیمنه امروز ایران که طی یک اقدام دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی کنند. این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت فراهم کرد.

لاریجانی خطاب به آمریکا اظهار کرد: آمریکا که در آن روزها با کمک ایادی خود توانست کودتا در ایران راه بیندازد امروز با استیصال کامل آخرین تیرهای شکسته خود را رها می‌کند و برای این کشور که ادعای ابرقدرتی می‌کند خجالت آور است وزیر خارجه ایران و صدا و سیما را تحریم می‌کند. مثلا این اقدامات، قدرت شما را نشان می‌دهد؟ یا نشان دهنده بیچارگی و درماندگی شما. اقدامات شما چه تاثیری دارد؟ اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت نمایی است بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده است همه را تحریم کنید تا بفهمید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

لاریجانی با بیان این که ملت آمریکا متاسفانه گرفتار رهبران" دون کیشوتی" شده است، گفت: رهبران فعلی آمریکا با توهمات و خیالات، صحنه بین المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌کنند آنها از فرط توهم دچار تناقض گویی شده‌اند از یک طرف می‌گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می‌فرستند و از طرف دیگر وزیر خارجه ما را تحریم می‌کند.

وی افزود: رهبران آمریکا ضمنا عوام نیز هستند آنها تاریخ نمی‌دانند اخیرا آقای برایان هوک اظهار نظری در مورد کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان دهنده بیگانگی آنها با تاریخ است. او گفته است که اصلا آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی و مذهبی ایران دولت مصدق را سرنگون کردند. آنها فراموش کردند که برای وزیر خارجه اسبق آمریکا آن قدر موضوع روشن بود که از ملت ایران عذرخواهی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان  گفت: ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری یافته است و آماده مجاهدت هستند تا عزتمندانه زندگی کنند آنها شرف ایرانی خود را به حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها