بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
روحانی:
روحانی گفت: خروج از برجام به معنای پیمان شکنی، زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است.
تدبیر24»حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی و رونمایی سامانه موشکی "باور ۳۷۳" ضمن تبریک هفته دولت و روز صنعت دفاعی ضمن تبریک ایام بسیار پربرکت عید غدیر خم، میلاد با سعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع)، هفته دولت و روز صنعت دفاعی افزود: این روز را به سفرا و وابستگان نظامی خیر مقدم می گویم و امیدوارم روابط ایران با همه کشورهای دوست از لحاظ سیاسی، ‌امنیتی و دفاعی، اقتصادی و فرهنگی روز به روز مستحکم تر باشد.  

وی ادامه داد: همیشه در روز صنعت دفاعی، صنعتگران دفاعی ما هدیه بسیار ارزشمند و مناسبی را سالانه تقدیم ملت غیور و شریف ایران می کنند. سال گذشته رونمایی از یک جنگنده "کوثر" کردیم که هم بال و بدنه و هم موتور توسط صنعت دفاعی ما انجام گرفته بود و پرواز این هواپیمای جنگنده هدیه صنعت دفاع کشور به مردم بود.

روحانی یادآور شد: البته در طول سال هم هدایای دیگری از جمله فعالیت زیردریایی و ناوچه های جدید که در زمینه قدرت دفاعی دریایی ما بسیار حائز اهمیت بود، داشتیم.  

رییس جمهوری اضافه کرد: اگر بخواهیم سامانه پدافند هوایی جدید را با پدافند هوایی معروف اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ مقایسه کنیم، سامانه ای است که از اس ۳۰۰ قوی تر و به اس ۴۰۰ بسیار نزدیک است. و این کار بسیار ارزشمند و هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع ما برای مردم است.

وی در ادامه گفت: آمریکا از سال ۹۶ یعنی حدود دو سال پیش توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. در آغاز جنگ روانی و سیاسی و سپس جنگ اقتصادی برنامه ریزی کرد. علامت هایی هم آنها در سال ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آنها در این توطئه بود.
روحانی افزود: اما هیچ گاه برابر توطئه هایی دشمنان نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفته شد. همیشه با روحیه لازم برابر آن توطئه ها ایستادیم.  

رییس جمهوری ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ از طریق عواملشان موفق شدند اختشاشاتی را در خیابان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها به راه بیاندازند. تصور آنها این بود که یک اختشاش چند ماهه ای را در ایران کلید زدند که با تدبیر همه مسئولان، اقدامات نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی و مسئولین نظام این حرکت ظرف ۵ روز درهم پیچیده شد که این موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران برابر توطئه بیگانگان بود.

رییس قوه مجریه با بیان این که آمریکا در سال ۹۷ فشار اقتصادی را با خروج از برجام کلید زد، گفت: خروج از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان شکنی، زیرپا گذاشتن قانون و مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است.  

وی افزود: آمریکا به خیال این که می تواند ایران را در اثر این خروج و تحریم در فشار قرار دهد همه ننگ‌ها را به جان خرید. بسیار محیرالعقولی است که کشوری ننگ تاریخ را برای خود برابر هدفی که فکر می کرد به راحتی به دست می آورد بخرد، هدفی که دست نیافتنی است.  
رییس جمهوری ادامه داد: آنها گفتند ما عهد را می شکنیم این تخلف سیاسی، حقوقی و اخلاقی و قانون بین المللی را زیر پا می گذاریم این تخلف سازمان مللی و بین المللی، فشار به شرکت های خارجی وارد می کنیم و ظرف چند ماه موفق می شویم.

روحانی یادآور شد: سال گذشته در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد که اوایل مهرماه برگزار می شود یکی از سران معروف اروپایی به من گفت که رئیس جمهوری آمریکا به من گفته که شما اروپایی ها ۳ ماه صبر کنید، با ایرانی ها در برنامه های اقتصادی مشارکت نکنید و در تحریمی که ما انجام می دهیم به ما کمک کنید، چرا که تا آن زمان نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران در منطقه نخواهد بود.

رئیس جمهوری اضافه کرد: البته آن آقا نیمه شوخی و نیمه جدی این مطلب را بیان کرد که من خندیدم به او گفتم که این آقایی که این ادعا را کرده است، خودش خواهد رفت و حزبش هم از قدرت خواهد رفت، اما جمهوری اسلامی ایران برای صدها سال دیگر مستحکم تر از امروز باقی خواهد ماند. بعد گفتم امتحان آن آسان است. این آقا گفته است ۳ ماه، من ۳ ماه دیگر با شما تلفنی صحبت می کنم مشخص می شود که راست گفته است یا خیر.

روحانی گفت: امروز حدود یکسال از آن زمان گذشته است. سال گذشته یعنی در سال ۹۷ که توطئه اقتصادی را علیه ایران طراحی کردند تا حدی مردم ما را نگران کردند. عدم تعادلی را هم در بازار به وجود آوردند، اما در عین حال مردم با همه آگاهی و هوشیاری مقتدرانه با توجه به این که امسال در سال ۹۸ که تحریم ها شدیدتر از هر زمان دیگری است مقاومت و ایستادگی کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها