بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.

تدبیر24» محققان پیش از این در بررسی‌های خود تاکید کرده‌اند که هر گونه سبک زندگی کم‌تحرک حتی نشستن، برای سلامت ضرر دارد. نداشتن فعالیت جسمی کافی برای مدت زمان ۹ ساعت یا بیشتر در طول روز، غیر از زمان خواب، با افزایش خطر مرگ همراه است.

در این بررسی گروهی از محققان نروژی به بررسی مطالعاتی پرداختند تا مشخص شود چگونه فعالیت جسمی و مدت زمانی که تحرک جسمی کافی نداریم، بر خطر مرگ زودهنگام تاثیر می‌گذارد. محققان با کمک ابزارها و تجهیزات لازم، میزان و شدت فعالیت ۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر را که حداقل ۴۰ ساله بودند، در آمریکا و غرب اروپا بررسی کرده و آن را در سه دسته فعالیت‌های جسمی سبک، متوسط و سنگین قرار دادند.

آشپزی یا شستشوی ظروف نمونه‌ای از فعالیت‌های جسمی سبک به حساب آمده، پیاده‌وری سریع در دسته فعالیت‌های متوسط و دویدن در گروه فعالیت‌های جسمی شدید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری CNN، به گفته محققان، خطر مرگ برای افرادی که فعالیت جسمی نداشتند در مقایسه با افرادی که بیشترین فعالیت جسمی را داشتند، پنج برابر بیشتر بود.

انتهای پیام

برچسب ها: تاخیر در مرگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها