بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

تدبیر24»اگر می خواهید با یکی از زیباترین و پربازدیدترین جزایر کشور مالزی آشنا شوید با مطلبی که توسط سایت " سفر باتو" آماده شده است ، همراه باشید تا جزیره پانگکور لوت مالزی را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

موقعیت جغرافیایی جزیره پانگکور لوت مالزی

جزیره پانگکور لوت مالزی در تور مالزی در قسمت شمال غربی این کشور و در ساحل ایالت پراک قرار دارد. جزیره ای با هشت کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود هزار نفر که شغل اصلی آنها ماهیگیری است. جزیره پانگکور لوت مالزی معروف به جزیره زیبا با جاذبه های گردشگری بسیاری که دارد، همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که به قصد بازدید از این جزیره به کشور مالزی سفر می کنند.

راه های رسیدن به جزیره پانگکور لوت مالزی

به گزارش سفر باتو ، مسافران و گردشگرانی که می خواهند از جزیره پانگکور لوت مالزی دیدن نمایند و از امکانات و تفریحات آن لذت ببرند می توانند به سه طریق خود را به این جزیره برسانند: 1. از طریق دریا 2. از طریق راه هوایی و 3. از طریق راه زمینی.

چنانچه مسافران و گردشگران راه دریایی را برای رسیدن به جزیره پانگکور انتخاب نمایند، باید از لوموت تا پانکور فاصله ای حدود 40 دقیقه را با قایق طی نمایند. قایق ها هر نیم ساعت یک بار لوموت را به مقصد جریزه پانگکور لوت ترک می کنند.

اگر مسافران و گردشگران راه هوایی را برای رسیدن به جزیره انتخاب کنند، باید بلیط هواپیماهای خصوصی برجایا ایر را که در طول هفته 5 نوبت از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور به پانگکور لوت پرواز می کنند را خریداری نمایند.

برای رسیدن به جزیره لوت از راه زمینی نیز مسافران و گردشگران باید وارد بزرگراه شمال – جنوب شده و به سمت شمال و به طرف پراک حرکت نمایند. در عوارضی بیدور از بزرگراه خارج شده و بقیه مسیر را با دنبال کردن تابلوهایی که جهت پلابوهان لوموت، تلوک اینتان و پولا پانگکور را نشان می دهند، ادامه دهند.

استراحتگاه های ساحلی و سواحل مشهور جزیره پانگکور لوت مالزی

جزیره استراحتگاه های ساحلی و سواحل بسیار مشهوری دارد که از جمله آنها می توان به سواحل Pantai Pasir Bogak، Nipah، Segadas و Ketapang و استراحتگاه های Pangkor Island Beach Resort ، Swiss-Garden Resort Damai Laut و Pangkor Laut Resort اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری و فعالیت های تفریحی رایج در جزیره پانگکور لوت مالزی

جزیره پانگکور جاذبه های گردشگری و فعالیت های تفریحی بسیاری دارد که از جمله آنها می-توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان کرایه وسایل نقلیه مناسب جهت گشت و گذار در جزیره

مسافران و گردشگران در مرحله اول نیاز به وسیله نقلیه ای دارند که بتوانند با آن به گشت و گذار بپردازند. در این جزیره امکان کرایه کردن دوچرخه و یا موتور سیکلت با قیمتی بسیار کم وجود دارد. البته می توان با صرف هزینه ای بیشتر خودرو نیز اجاره کرد. در این جزیره شرکت های معتبری وجود دارند که دوچرخه، موتور سیکلت و خودرو اجاره می دهند که می توان با مراجعه به آنها وسیله نقلیه مناسب جهت گشت و گذار در جزیره را کرایه کرد. استفاده از تاکسی هایی که در این جزیره وجود دارند و برای مسیرهای یکسان کرایه های ثابتی دریافت می کنند نیز راه دیگری برای گشت و گذار در این جزیره می باشد.

امکان انجام ورزش ها و تفریحات آبی

سواحل بوگاک و نیپاه جزیره بهترین مکان برای انجام ورزش ها و تفریحات آبی همچون غواصی، جت اسکی و تفریحات بنانا ( قایق موتوری) می باشد. در این سواحل شرکت های بسیاری وجود دارند که انواع و اقسام تفریحات و ورزش های آبی را برگزار می کنند. بازدیدکنندگان در صورت علاقه مندی به ورزش ها و تفریحات آبی می توانند با مراجعه به این شرکت ها در برنامه های آنها شرکت نمایند.

امکان خوردن غذاهای محلی

جزیره پانگکور لوت مالزی رستوران های بسیاری دارد که در آنها انواع غذاهای محلی سرو می شود. کسانی که علاقه مند به چشیدن مزه ای خاص و بی نظیر هستند می توانند از غذاهای این رستوران ها میل نمایند و آنها را جزء خاطرات خوب خود ثبت نمایند.

امکان ماهیگیری

کسانی که علاقه مند به ماهی و ماهیگیری هستند می توانند در جزیره پانگکور لوت مالزی تور ماهیگیری در دریا را رزرو کرده و با قایق هایی که از مردم محلی اجاره کرده اند در این جزیره به ماهیگیری بپردازند.

امکان طبیعت گردی

در جریزه پانگکور لوت مالزی جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارد که این امکان را برای گردشگران فراهم می آورد که در این جزیره به طبیعت گردی و به ویژه به جنگل نوردی پرداخته و از دیدن طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

امکان بازدید از بناهای تاریخی

جزیره پانگکور مالزی بناهای تاریخی بسیاری همچون قلعه 17 امی هلندی ها، محوطه باستانی Batu Bersurat، سنگ ببر و ... را در خود جای داده است که بازدید از آنها می تواند اطلاعات تاریخی فراوانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

امکان بازدید از جزیره Pulau Jarak

در جزیره لوت مالزی جزیره بسیار زیبایی به نام Pulau Jarak وجود دارد که می توان با سفر های یک روزه که در جزیره پانگکور لوت به مقصد این جزیره برگزار می شود، از آن دیدن کرد.

امکان بازدید از نیایشگاه Fu Lin Kung

در پای تپه پانگکور نزدیک شهر Sungai Pinang Besar نیایشگاهی به نام Fu Lin Kung وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری مطرح در جزیره پانگکور لوت مالزی است. علاقه مندان در حین بازدید از این نیایشگاه می توانند از نیاشگاه چینی the Lin Ye Kong نیز دیدن نمایند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها