بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
تدبیر24»بازدید از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف دنیا، بسیار هیجان انگیز است. باکو و هند جز آن گروه از مناطق دیدنی جهان هستند که جاذبه های بی شماری را در خود جای داده اند. شما در تور باکو و تور هند می توانید از همه این مناطق دیدنی بازدید داشته باشید.

ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو در تور باکو

شهر قدیمی باکو با قیمت تور باکو ارزان که قدمت آن به قرن 11 میلادی باز می گردد، یکی از مناطق بسیار دیدنی در شهر باکو است که توصیه می شود، گردشگران ، حتما از این جاذبه گردشگری دیدن نمایند. در این منطقه 2 کاروانسرای تاریخی بسیار زیبا وجود دارد که معمولا اغلب گردشگران از این جاذبه زیبا که در دل شهر قدیمی قرار گرفته است، دیدن می کنند. علاوه بر این جای جای این شهر و خیابان های آن زیبایی و شکوه خاص خود را دارد و شامل 23 محله زیبا می باشد. همچنین 2 چشمه قدیمی و میدان و نقاط دیدنی دیگری نیز در این شهر قرار دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که شهر قدیمی توسط دیوارهای سنگی در بر گرفته شده است و به یک منطقه ویژه تبدیل شده است. خوشبختانه شهر قدیمی باکو در حال حاضر جز آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است. این اتفاق در سال 2000 میلادی به انجام رسید و از این روی این منطقه برای بازدیدکنندگان و گردشگران از ارزش بالایی برخوردار است. اهمیت شهر قدیمی از این جهت است که توانسته است، به تنهایی چندین جاذبه گردشگری مهم باکو را در خود جای دهد. شما در باکو می توانید از همه این جاذبه های گردشگری دیدن کنید. یکی از جاذبه های گردشگری بسیار مشهور باکو که می توانید از آن دیدن کنید، برج دختر یا قلعه دختر است که از مناطق گردشگری هدف تور باکو نیز می باشد. البته در ادامه به طور مفصل درباره این جاذبه گردشگری باکو صحبت خواهیم کرد.

شهر قدیمی باکو

بازدید از قلعه دختر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر که باید در باکو از آن بازدید داشته باشید، قلعه دختر است. همان طور که گفتیم، قلعه دختر با برج دختر درست در منطقه شهر قدیمی واقع شده است و معمولا ، بازدید از این منطقه جز اولویت های گردشگران و تورها می باشد. قدمت قلعه دختر به 1000 سال می رسد و از جمله آثار تاریخی و قدیمی با ارزش کشور آذربایجان می باشد. ارتفاع این برج به حدی است که از بالای آن می توانید سازه ها و بخش های مختلف شهر قدیمی را مشاهده کنید. گفته می شود، این برج در گذشته به عنوان آتشکده زرتشتیان در دوره ساسانی مورد استفاده قرار می گرفته است. اما چیزی که اکنون اهمیت دارد، ارزش بالای این برج است که باعث شده است، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. به همین سبب یکی از اصلی ترین اهداف گردشگران ، بازدید از این منطقه و این برج زیبا می باشد. شما نیز می توانید سری به این قلعه دیدنی بزنید و لذت ببرید. این قلعه با ارتفاع 30 متر در 8 طبقه ساخته شده است و به دلیل این عظمت و قدمتی که این قلعه دارد، همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. ساعات بازدید از این قلعه ، از ساعت 9 صبح تا 6 عصر می باشد.

برج دختر باکو

تاج محل مهمترین جاذبه گردشگری هند

تا کنون با برخی جاذبه های گردشگری آذربایجان آشنا شدیم. بد نیست در این جا شما با جاذبه های گردشگری در تور هند نیز آشنا شویم. یکی از مهمترین جاذبه های هند، تاج محل می باشد. جالب است بدانید که تاج محل، جز عجایب هفتگانه دنیا به شمار می رود و در حدود 200 کیلومتری از پایتخت هند واقع شده است. در باب ساخت این محل صحبت های بسیاری شده است. اما گفته می شود که همسر شاه جهان در هنگام زایمان می میرد و در نتیجه شاه جهان تصمیم می گیرد، بنایی را برای یادبود همسر خود در این محل بسازد که در حال حاضر به تاج محل مشهور است. معماری تاج محل، به صورت ترکیبی از معماری ایرانی، اسلامی و هندی ساخته شده است. شما در تور هند می توانید از این بنای زیبا دیدن کنید. جالب است بدانید که ساخت این بنا حدود 15 سال به طول انجامیده است. تاج محل هم اکنون در شهر آگره هند قرار دارد. این بنای با ارزش حدود 58 متر ارتفاع دارد و محیط پیرامون آن بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. اصلی ترین بنا یا ساختمانی که در این بخش ساخته شده است، شامل یک مقبره است که با سنگ های مرمر سفید ساخته شده است و همه افراد تاج محل را با این بنا می شناسند. اگر تور هند را خریداری کردید، در سفر به هند، حتما از این بنای دیدنی بازدید داشته باشید.

مرداب های کرالا هند

مرداب کرالا در بخش جنوب هند در تور هند سفر باتو واقع شده است. در این منطقه نخلستان های بسیار زیبا وجود داشته و کرالا به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی هند به شمار می رود. شما در تور هند می توانید سری به این منطقه زده و از این جاذبه طبیعی بی نظیر لذت ببرید. اصلی ترین ویژگی کرالا، وجود مرداب ها، رودخانه و کانال های بی شماری است که در بین این نخلستان ها گسترده شده است. جالب است بدانید که طول این مرداب ها به حدود 900 کیلومتر می رسد و یکی از عظیم ترین مرداب ها و رودخانه های هند و حتی جهان به شمار می رود. خوشبختانه در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای منطقه شده است و علاوه بر مردم بومی، شما نیز به عنوان یک گردشگر می توانید به راحتی از این مناطق رویایی در هند دیدن کنید. در مرداب های کرالا قایق های بسیار جالبی برای جا به جایی گردشگران وجود دارد که به قایق های خانگی مشهورند. شما با استفاده از این قایق ها می توانید از بخش های مختلف این مرداب دیدن کنید. اما یکی از دلایل دیگری که ارزش این منطقه را صد چندان می کند، وجود گونه های آبزی بی نظیری است که در مرداب های کرالا زندگی می کنند.

در پایان از شما عزیزان سپاسگزاریم که وقت خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دادید و با جاذبه های گردشگری باکو و تور هند آشنا شدید. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که در باکو یا هند، حتما از این مناطق دیدنی که به معرفی آن ها پرداختیم، دیدن کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها