بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

تدبیر24»بزرگترین بوستان شهر مقدس مشهد پارک ملت مشهد نام دارد که در سال ۱۳۴۳ به دست دو نفر از مهندسین طراح انگلیسی و به سبک بوستان های کشور انگلستان طراحی شد و تکمیل طرح آن در سال های بعد به وسیله مهندسین ایرانی به پایان رسید. پارک ملت مشهد در غرب این شهر زیارتی و در حاشیه اتوبان وکیل آباد و ضلع شمال غربی تقاطع آزادی واقع شده است.

ویژگی های پارک ملت مشهد

مساحت بوستان ملت ۷۲ هکتار یعنی ۷۲۰ هزار متر مربع است و انواع گوناگونی از درختان چند ده ساله (بیش از ۳۵ هزار اصله) در آن وجود دارد. در حقیقت باید گفت درختان بلند و انبوه این بوستان از جمله ویژگی های خاص پارک ملت به شمار می روند که هوای آن را در فصول بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر نموده و سایه بان عظیمی را به وجود می آورند تا مراجعین این فرصت را بیابند که لحظات دلنشین و لذت بخشی را همراه با جمع خانواده و دوستان خود تجربه کنند. پارک ملت مشهد از جمله بزرگ ترین، قدیمی ترین و دیدنی ترین پارک های واقع در شهر مشهد و نیز در کل کشور به حساب می آید. این بوستان زیبا دارای امکاناتی از قبیل شهربازی، فضای سبز بزرگ، تاسیسات ورزشی و همچنین کتابخانه است.

جاذبه های دیدنی پارک ملت مشهد کدام است؟

دریاچه بوستان در تور مشهد لحظه آخری ضلع شرقی پارک ملت و همجوار با تقاطع آزادی قرار گرفته است. در پشت دریاچه بوستان مجتمع جانبازان بوستان ملت راه اندازی شده است که به صورت شبانه روزی آماده خدمت به تعدادی از جانبازان قطع نخاعی می باشد. همچنین در بخش مرکزی پارک ساختمان فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار گرفته است که شامل مسجد، کلاس های فرهنگی و هنری، کتابخانه و غیره می باشد. در ضلع غربی هم زمین های ورزشی گوناگونی از جمله پیست اسکیت، زمین چمن، استخر روباز و زمین چند منظوره ورزشی جهت والیبال و بسکتبال قرار گرفته است. یک زمین چمن مصنوعی نیز برای انجام ورزش فوتبال وجود دارد. ناگفته نماند استخر پارک ملت مشهد بزرگترین استخر روبازی است که در این شهر ساخته شده و گنجایش آن ۴۰۰ نفر است. علاوه بر این دور تا دور این بوستان هم زمین مخصوصی جهت دویدن و ورزش وجود دارد. بخش سرپوشیده ای هم در بوستان ملت مشهد موجود است که با نام باغ رز شناخته می شود و لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوصی برای استفاده بانوان در آن تعبیه شده است. پارک ملت مشهد یا بوستان ملت در حال حاضر مرکزی به منظور انجام ورزش صبحگاهی برای اقشار مختلفی از ساکنان شهر مقدس مشهد به شمار می رود. اهمیت وجود این پارک در شهر مشهد از آنجایی مشخص می شود که به وجود فضاهای سرسبز و زیبا همراه با طراحی های مناسب، آب و هوای خوب و مطبوع، درختانی با قدمت بالا و جریان داشتن انرژی های مثبت به منظور رسیدن به آرامش اعصاب در این بوستان اشاره داشته باشیم.

شهربازی پارک ملت مشهد

به گزارش سفر باتو ، شهربازی پارک ملت از قسمت های مرکزی این پارک تا قسمت های شرقی آن را فرا گرفته است. احداث این شهربازی که فضایی در حدود ۳۰ هزار متر مربع را در بر می گیرد در سال ۱۳۵۱ انجام شد. گفتنی است شهربازی بوستان ملت مشهد نخستین شهربازی در شهر مشهد به شمار می رود و تا به امروز تغییر و تحولات بسیار زیادی در آن اتفاق افتاده است. چرخ و فلک موجود در شهربازی پارک ملت با دارا بودن ارتفاع ۸۵ متر بزرگ ترین چرخ و فلک در خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک در جهان است. این چرخ و فلک که ۲۵۰ تن وزن دارد می تواند در هر دور خود تعداد ۳۳۶ نفر را تا ارتفاع ۸۵ متری بالا ببرد و به این ترتیب سرنشینان این چرخ و فلک می توانند تمامی نقاط شهر مشهد را از آن بالا ببینند. نکته جالب توجه دیگر این که شهربازی پارک ملت مشهد اولین مجموعه ای در کل کشور است که استاندارد تجهیزات شهربازی را دریافت کرده است. این شهربازی ۳۲ وسیله تفریحی جهت استفاده کودکان، جوانان و خانواده ها دارد که به لحاظ برخورداری از تنوع و کیفیت در کشور بی نظیر هستند. وسایل بازی هیجانی موجود در شهربازی بوستان ملت عبارتند از: پرواز در آسمان، آکروجت فضایی، اسکیت بورد، ترن هوایی، تاب گردان، تاپ اسپین، سورتمه، حریم وحشت و سالتو. در کنار این وسایل، امکانات دیگری نیز برای انجام بازی های خانوادگی وجود دارد که شامل کشتی دوقلو، قطار خانواده، فان فار، ماشین برقی و کشتی صبا می شود. همچنین یک سری وسایل مخصوص برای بازی کودکان به عنوان مثال جامپینگ، آفتاب و مهتاب، دنیای حیوانات، ماشین برقی و... در بوستان ملت مشهد در نظر گرفته شده است که فضای شاد و مفرحی را به منظور بازی و سرگرمی این گروه سنی فراهم می آورد. جالب است بدانید میدان آزادی مشهد به علت همجواری با پارک ملت از قدیم در بین مردم با نام فلکه پارک مصطلح گشته است. موقعیت مکانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز به شکلی است که کاملا روبروی پارک ملت مشهد قرار دارد.

برچسب ها: پارک ملت مشهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها