بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
میدان جمهوری ارمنستان یکی از جاذبه های دیدنی و معروف این کشور است که می تواند تجربه یک روز خاطره انگیزی را به وجود آورد. اگر می خواهید با این جاذبه دیدنی بیشتر آشنا شوید ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

تدبیر24»میدان جمهوری ارمنستان یکی از جاذبه های دیدنی و معروف این کشور است که می تواند تجربه یک روز خاطره انگیزی را به وجود آورد. اگر می خواهید با این جاذبه دیدنی بیشتر آشنا شوید ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

درباره میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری ارمنستان در نزدیکی خیابان های امیریان، نعلبندیان، وازگن سارگسیان، تیگران کبیر و آبوویانِ شهر ایروان واقع شده است. این میدان که در گذشته به میدان لنین معروف بوده است، توسط یک معمار ارمنی به نام آلکساندر تامانیان در سال 1924 به سبک معماری شوروی در مساحتی بالغ بر 14000 متر مربع ساخته شده است. طرح میدان پیچیده و شکل آن بیضی است. سنگ فرش های آن از الگوی خاصی شبیه به فرش ارمنی پیروی می کنند. میدان جمهوری ارمنستان محل برگزاری جشن های ملی کشور ارمنستان و نیز محل برگزاری رژه نظامی است که هر ساله در روز استقلال کشور ارمنستان اجرا می شود.

بنا های دیدنی اطراف میدان جمهوری ارمنستان

در اطراف میدان جمهوری ارمنستان در تور ارمنستان ساختمان ها و بناهای دیدنی بسیاری وجود که به اهمیت و ارزش این میدان افزوده اند. از جمله این بناها و ساختمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ

در نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ ارمنستان از 40000 قطعه که برجای مانده از دوران کهن و نیز میراث زمان مدرن امروزی است، نگهداری می شود.

خانه دولت

به گزارش سفر باتو ، خانه دولت ارمنستان در برجی که ساعت و زنگ اصلی این کشور در آن جای دارد، واقع شده است.

هتل مرییت ارمنستان

این هتل معماری بسیار جذاب و چشم نوازی دارد و خدمات پیشرفته و لوکسی را در اختیار گردشگران و مسافرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب کرده اند، قرار می دهد.

اداره پست مرکزی ارمنستان

این اداره امکاناتی نظیر تلفن های راه دور، تلگرام، صرافی و نیز کارت پستال هایی برای خرید و دریافت بسته های پستی دارد.

وزارت انرژی و منابع طبیعی

فواره های موزیکال که در کنار نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ قرار گرفته اند از دیگر جذابه های میدان جمهوری ارمنستان می باشند. این فواره ها به تنهایی سالانه تعداد زیادی گردشگر و مسافر را به سوی جلب می نمایند. این فواره های موزیکال از روزهای آخر ماه می تا اکتبر فعالیت دارند و موسیقی های دل نوازی از آنها پخش می شود. در واقع این فواره ها به اجرای نمایشی رنگارنگ و جذاب می پردازند. نمایشی که شامل شاهکارهای کلاسیک جهان، موتیف های راک و پاپ قرن های بیستم و بیست و یکم و نیز موسیقی ملی است و هر شب از ساعت 9 تا ساعت 11 به اجرا درمی آید و با آهنگ عشق ابدی شارل آزناوور پایان می یابد. طراحی این فواره-ها به گونه ای است که رنگ آنها مطابق با ریتم آهنگ ها تغییر می یابد. البته این فواره ها هنگام روز نیز برنامه های متفاوتی اجرا می کنند. از این رو می توان از تماشای آنها در شب و روز لذت برد هر چند که زیبایی و تماشای آنها در شب چیز دیگریست.

بهترین زمان بازدید از میدان جمهوری ارمنستان

بهترین زمان بازدید از میدان جمهوری ارمنستان فصل تابستان، اوایل فصل بهار و اواخر فصل پاییز برای تور لحظه آخری است. چرا که در این زمان ها فواره های موزیکال فعال هستند و می توانند لحظات ناب و تکرار نشدنی را به وجود آورند. لحظاتی که پر از شور و هیجان است و این شور و هیجان نه تنها فضای میدان جمهوری بلکه فضای کل شهر ایروان را عوض می کند. بازدید از نمایش فواره های موزیکال که رنگ آنها مطابق ریتم آهنگ ها تغییر می یابد و نیز تماشای جریان های آب که به نوبت تغییر مسیر می دهند ارزش یک بار دیدن را دارد.

امکانات رفاهی دور میدان جمهوری ارمنستان

به گزارش سفر باتو ، از آنجایی که میدان جمهوری ارمنستان مکانی پربازدید و پر از گردشگر و مسافر است باید از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار باشد تا بتواند با ارائه خدمات خوب مسافران و گردشگران را راضی و خشنود نماید و به آنها در ثبت خاطرات خوب و دل انگیز کمک کند. از جمله امکاناتی که در این میدان وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران و کافی شاپ

در اطراف میدان جمهوری ارمنستان رستوران هایی وجود دارد که انواع غذاهای محلی و ارمنی را سرو می کند. کافی شاپ های اطراف این میدان نیز انواع نوشیدنی ها، شیرینی ها، دسرها و ... را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد. از معروف ترین و مشهورترین رستوران هایی که در نزدیکی این میدان قرار دارند می توان رستوران های Diamond، Square One، Ararat، Marvo Polo و Jazzve را نام برد.

فروشگاه

در اطراف میدان جمهوری ارمنستان و در یکی از خیابان های غربی آن، خیابانی به نام Abovyan وجود دارد که فروشگاه های مختلفی را در خود جای داده است. فروشگاه هایی که گردشگران و مسافران می توانند در آنها لباس، سوغاتی و چیزهای دیگر خریداری کنند. فروشگاه Vernissage فروشگاهی است که نقاشی ها و آثار هنری هنرمندان ارمنی و صنایع دستی ارمنستان را به فروش می رساند. این فروشگاه فقط در آخر هفته ها باز است. گردشگران و مسافرانی که قصد خرید آثار هنری هنرمندان ارمنی و یا صنایع دستی کشور ارمنستان را داشته باشند باید به این فروشگاه مراجعه کنند.

کتاب فروشی

در اطراف میدان جمهوری ارمنستان تعدادی مغازه کتاب فروشی وجود دارد که انواع کتابها، کارت پستال ها و ... را به فروش می رساند. کسانی که قصد دارند به عنوان سوغاتی کتاب خریداری کنند باید به این مغازه ها مراجعه نمایند.


برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها