بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

رفتن به بازارچه های محلی

یکی از کارهای جالبی که در بلگراد میتوان انجام داد رفتن به بازار های محلی و اشنایی نزدیک با فرهنگ و رسوم زندگی انها میباشد،در سرتاسر شهر هر روز بازارچه هایی محلی برگزار میگردد در این بازارچه ها میتوان انواع محصولات کشاورزی مانند پنیر های محلی و سبزیجات تازه را به صورت مستقیم از کشاورزان خرید و خود اهالی شهر نیز برای خرید مایحتاج خود به این بازار چه ها می ایند.علاوه بر مواد غذایی تازه و ارگانیک انواع لباس و مایحتاج خانه و سایر خرت و پرت ها را میتوان در این بازار ها تهیه کرد.

موزه گردی در بلگراد

در بلگراد چندین موزه وجد دارد که میتواند جایی ایده ال برای علاقمندان به هنر و تاریخ باشد.اثار متعدد و کلکسیون های باارزشی در این موزه ها از دوره های تاریخی متفاوتی جمع اوری شذه که حداقل پیشنهاد میشود به دو تا از موزه های بلگراد سر بزنید.با توجه به تنوع وسیع و جالب موزه ها میتوان با هر سلیقه ای موزه ای مجزا در بلگراد یافت.و علت پیدایش این مجموعه ها هم تاریخ پر فراز و نشیب این شهر از قبل از میلاد مسیح گرفته تا دوره های قبل حکومت عثمانی امپراطوری رم و دوره ای که بلگراد برای خود کشوری مستقل بوده است میباشد.برخی از موزه ها عبارتند از موزه نیکولا تسلا مخترع فیزیک ، موزه ی سلاح ها ، موزه اتومبیل ، موزه هی هنر های معاصر صربستان ، قوم شناسی ملی و موزه صنعت هوانوردی. همچنین در مورد تور مشهد ارزان در سایت راه به راه بیشتر بخوانید.

رفتن به دل طبیعت در کوه فراسکاگورا و پارک ملی صربستان

این کوه در بخش سیرمیا که منطقه ای مرزی با کشور اوکراین میباشد قرار داردوبرای مردم صربستان بسیار ارزشمند و مورد احترامشان میباشد.در این بخش که اب وهوایی کوهستانی دارد منطقه ای بنام پارک فروشکاگورا نام دارد که قدمتی دیدرینه داشته و در ان محصول انگور بخوبی به عمل میاید و تاکستان های حفاظت شده ای داراست.خیلی ها برای پیاده روی و استراحت و پیک نیک یا صرف غذا به این منطقه می ایند. آفرهای تور مشهد ارزان را نیز از دست ندهید.

آداسیگانلیا

یک منطقه تفریحی و تفرجگاهی مشهور و به شدت توریستی ست که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال مسافران شهر قرار گرفته.این منطقه با داشتن اب و هوایی مطبوع و مناظر زیبا در کنار رودخانه معروف شهر رود ساوا به یکی از گردشگاه های مهم کشور تبدیل شده و در ان علاوه بر تفریحات ساحل رودخانه و راه اندازی وزش های ابی مکانی مهم برای برپایی مسابقات ورزشی نیز میباشد.و هرساله با برگزاری این مسابقات جمعیت گردگشر در ان به چندبرابر حود میرسد.همچنین در اداسیگانلیا زمین های گلف ، تنیس ، بسکتبال والیبال و مسیر دوچرخه سواری فراهم شده و طیف وسیعی از هیجانات ورزش های آبی را میتوان در انجا تجربه کرد. قیمت تور کیش را می توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید.

کلیسای سنت ساوا

این کلیسا بنایی بسیار بزرگ دارد و در نوع خود بزرگترین کلیسا در منطقه بالکان و بزرگترین کلیسای ارتدوکس جهان میباشد.این کلیسا شاهکاری در هنر معماری به شمار میرود و جزو زیباترین کلیسا های صربستان میباشد.نام انرا بخاطر بنیانگذارش که سنت ساوا بود نهادند وی یکی از شخصیت های تاثیر گذار در فرهنگ و تاریخ صربستان است ، او در قرون وسطی پس از حمله عثمانی ها به مکان فعلی کلیسا و سوزانده شدن تپه اش دستور داد در روی این تپه کلیسایی بسازند. برای مشاهده تور قشم لحظه آخری و تور ارازن مشهد و کیش به سایت مراجعه کنید.

قلعه و برج های کالمگدان

این قلعه که بنایی نظامی و جهت دفاع در طول تاریخ برای شهر کاربرد داشته و بارها از تجاوز و هجوم دشمنان شهر را حفظ کرده درست در نقطه تلاقی دو رودخانه دانوب و ساوا واقع شده و در طول دوران های مختلف از هزار وهشتصد سال پیش تا جنگ جهانی بارها مورد حمله قرار گرفت و به همین علت حتی ساخت ان بیش از ده قرن به طول انجامید.در اطرافش چند پارک زیبا قرار دارد و مجموعه ای کامل برای بازدید و تفریح و بوم شناسی منطقه به شمار میرود.برج های کالمگدان ، مجسمه یادبود و دیدنی های دخل قلعه چیزهای نابی را درباره تاریخ پر فراز و نشیب صربستان باز گو میکنند.برای رفتن به مجموعه کالمگدان بهتر است غروب بروید تا در انجا علاوه بر تهیه عکس های بینطیر از ویوی شهر مشاده گر غروب خورشید نیز باشید.

میدان جمهوری جایی برای شروع بازدیدها

میدان جمهوری بلگراد همانند بسیاری از شهر های توریستی در مرکز شهر بنا شده و در قرن نوزدهم برای تجلیل از شاهراده این کشور به نام شاهزاده میخائو مجسمه اش را سوار بر اسب ساخته و در این میدان قرار دادند.از این میدان میتوان به بناهایی مانند مجلس ملی و تئاتر و خیابان های توریستی شهر رفت و در اطرافش میتوان در کافه ها و رستوران های مشهور صربستانی نشست و غذاهای صربی را که شباهت بسیاری به غذاهای ایرانی دارند سفارش داد.

خیابان اسکادارلیا خیابان همیشه بیدار و قدیمی شهر

تاریخچه این خیابان پر آوازه و محبوب به قرن هجدهم میلادی بر میگردد و در ان زمان بناهایی در این مکان ساخته بودند که محل زندگی نویسندگان و نقاشان بود.سپس بعد از فوت انها این مکان به محلی برای گردهمایی و دور هم جمع شدن شاعران و هنرمندان تبدیل شد امروزه نیز خیابان اسکادارلیا با سنگفرش شدن و بازسازی و مرمت برخی خانه ها نمایی دیگر به خود گرفت و همچنان میزبانی افراد مشهور و هنرمند را از سراسر جهان میکند.کافه های این خیابان حسو حالی عجیب و هنری دارد و در انها از مشاهیر صربستان میتوان عکس هایی را تماشا کرد.در سفر به بلگراد حتما در این خیابان از خانه نقاش و هنرمند صربستانی بنام جاکسیک دیدن کنید و نشستن و غذا خوردن در کافه های مشهور انجا را به خصوص دو کافه توری شیشرا و دو ایلنا را از دست ندهید.همچنین در سوغات فورشی ها و بوتیک های کوچک و نوستالژی این خیابان میتوانید چیز های جالبی پیدا کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها