بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات ایران طراحی شده و آماده اجراست،‌تاکید کرد: اگر تلاش‌های دیپلماتیک به نتیجه مطلوب برسد این گام‌ها قابل بازگشت است و ایران گام سوم را برنخواهد داشت.
تدبیر24»«سید عباس موسوی» درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی، تعامل و گفت و گو داده است و در راستای اجرای تعهدات طرف‌های مقابل و باقی مانده در برجام، گام سوم کاهش تعهدات ایران طراحی و آماده اجرا شده است.

وی با اشاره به تماس‌های تلفنی بین روسای جمهور ایران و فرانسه، سفر مجدد سیدعباس عراقچی به پاریس در دوشنبه آینده و ۲ بار سفر محمدجواد ظریف به فرانسه طی سه روز، را از جمله اقدامات دیپلماتیک برای حفظ برجام عنوان کرد و در عین حال گفت: با وجود همه این اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی خود را آماده کرده است که در صورت عدم موفقیت این تلاش ها و در صورتی که مشاهده شود این تلاش ها به نتیجه نرسیده و اراده لازم در طرف‌های اروپایی وجود ندارد و یا اراده هست، اما توان اجرایی برگشت به تعهدات خود را ندارند، جمهوری اسلامی ایران گام سوم خود را برخواهد داشت.

موسوی افزود: گام سوم طراحی شده، آماده و از گام های اول و دوم محکم‌تر خواهد بود تا توازنی بین حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران در برجام به وجود آورد.

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر این پیشنهادات و مذاکرات که برای اجرای برجام و در راستای تعهدات اروپایی ها است،  انجام شود ایران گام سوم را برنخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد:اگر شرایط مطلوب و قابل قبول باشد حتی ممکن در گام‌های اول و دوم برداشته شده هم تجدیدنظر شود و شرایط به چند ماه قبل بازگردد و دوباره ایران تعهدات خود را در برجام به طور کامل انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها