بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اعلام اینکه هر حکمی که دادگاه درخصوص زمین ۳۰۰۰ متری سعادت آباد صادر کند باید اجرا شود، گفت: درخصوص جزئیات طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن، عملیات اجرایی در هر سه بخش شهرهای جدید، بازآفرینی و بنیاد مسکن در حال انجام است و مقدمات ثبت نام نیز فراهم شده که جزئیات آن توسط مجموعه‌های مذکور اعلام می‌شود.
تدبیر24»علی نبیان امروز(دوشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت تا بحث رونق مسکن را از طریق ۴۰۰ هزار واحد مسکونی فراهم کند که دستور اجرای آن صادر شد. از این تعداد ۲۰۰ هزار در شهرهای جدید است که هم زمین و هم اجرای این موضوع توسط همکاران ما شهرهای جدید شکل می گیرد. از ۲۰۰ هزار واحد باقی مانده هم بخشی مربوط به شرکت بازآفرینی شهری و بخش دیگر به بنیاد مسکن مربوط می شود. زمین مورد نیاز این بخش را ما تامین خواهیم کرد. شرکت بازآفرینی و بنیاد مسکن در شهرهایی که دارای زمین هستند از زمینهای خودشان استفاده می کنند، در شهرهایی که فاقد زمین هستند سازمان ملی زمین و مسکن این مسوولیت را دارد که زمین مورد نیاز را تامین کند.

وی با اشاره به پروژه بازآفرینی در حاشیه شهر چابهار گفت: وزیر راه و شهرسازی به همراه سازمان ملی، بنیاد مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و دیگر مسئولان از این منطقه بازدید کردند که زمین مناسبی در اختیار همکاران ما در شرکت بازآفرینی قرار گرفته تا بتوانیم در آن منطقه بافتهای ناکارآمد را احیا کنیم. بنیاد مسکن در این منطقه کار خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بعد از آماده سازی زمین، عملیات اجرایی آغاز می شود که سازندگان به عنوان شریک با ما قرار می بندند. بعد از اتمام عملیات آماده سازی، زمین برای ساخت مسکن آماده می شود. زمین در اختیار کسی قرار نمی گیرد که شاید در آینده مسکن بسازد بلکه در اختیار افرادی می گذاریم که شروع به ساخت کنند. از طرف مقابل ضمانت می گیریم که ظرف دو سال خانه را بسازد که اگر نتوانست جرایمی را در نظر می گیریم.

وی در پاسخ به شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی گفت: در استانها مجموعه بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استانها در راستای اقدام ملی شروع به ساخت و ساز می کنند. فعلا در حال فراهم کردن مقدمات ثبت نام هستیم. کسانی که به عنوان متقاضی می خواهند ثبت نام کنند نباید قبلا از مسکن دولتی استفاده کرده باشند و فرم «ج» آنها باید سبز باشد.

برخلاف مسکن مهر زیرساخت‌ها مهیاست

نبیان با بیان اینکه مزیت پروژه اقدام ملی نسبت به مسکن مهر، آماده بودن زیرساخت‌های این طرح است، گفت: هدف این است که با تولید مسکن از رکود خارج شویم؛ وگرنه وظیفه دولت، ساخت مسکن نیست. دولت وظیفه دارد که شرایط را فراهم کند. با این حال دولت ۴۰۰ هزار واحد را در نظر گرفت که بتوان به بخش مسکن رونق داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوالی درخصوص رای دادگاه مبنی بر قلع و قمع زمین ۳۰۰۰ متری سعادت آباد گفت: به هر حال حکم قضایی صادر شده و باید اجرا شود. اگر تضییعی از حقوق دولتی صورت گرفته ما باید برگردانیم. ولی موقعی که حکم قضایی صادر می شود مکلفیم که حکم قضایی را اجرا کنیم.

مسکن مهر در سال جاری به اتمام می‌رسد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال، وزارت راه و شهرسازی پیگیریهای جدی را برای تامین مسکن اقشار جامعه انجام داد. اولین مبحث، مسکن مهر بود که بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم. در راستای این اقدام مهم، پروژه مسکن مهر سرعت گرفت. مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مربوط به بنیاد مسکن است. در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید انجام می شود و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی افزود: هدف گذاری برای اتمام مسکن مهر  در سال ۱۳۹۸ صورت گرفت که آن را دنبال می کنیم؛ مگر مسکن مهرهایی که دچار مشکلات حقوقی هستند که تکمیل آنها ممکن است مقدار زمان بیشتری طول بکشد. البته تعداد این واحدها خیلی زیاد نیست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تعدادی از مساکن مهر در مناطقی ساخته شده که فاقد متقاضی است. در سال ۱۳۹۷ ردیفی در بودجه وجود داشت که برای این واحدها هماهنگیهایی با کمیته امداد و بهزیستی انجام شود. هر روز بر تعداد واگذاری واحدهای فاقد متقاضی به افراد متقاضی افزوده می شود. همچنین افزایش تسهیلات برای واحدهای نیمه تمام به ۴۵ و ۵۰ میلیون تومان صورت گرفته که وام ۵۰ میلیونی مربوط به شهر پردیس است.

در ایام نوروز ۲۵۲ رفع تصرف صورت گرفت

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در سه سال گذشته یگان حفاظت از اراضی ملی تشکیل شد که در سراسر کشور یگان داریم. اگر دخل و تصرف یا ساخت و ساز غیرمجازی در ورود به زمینهای دولتی انجام می شود در همان نقطه ابتدایی، پیگیری و برخورد می شود. به طور مثال ایام تعطیلات از جمله نوروز و ایام محرم، زمانی است که زمین خواران سوءاستفاده می کنند. در ایام نوروز ۲۵۲ ورود غیرمجاز داشتیم که در تمام موارد با اقدام یگان، خارج شدند. از زمان تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در انتهای سال ۱۳۹۴ تا کنون ۴۴۰۹ هکتار آزادسازی اراضی دولتی صورت گرفته که ارزش ۵۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

نبیان با اشاره به واحدهای افتتاح شده مسکن مهر گفت: از یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۱۵ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن است یک میلیون و ۱۹ هزار و ۶۱۷ واحد افتتاح شده و ۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد آماده افتتاح است. حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد فاقد متقاضی داشتیم و تعداد باقی مانده دچار درگیری حقوقی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها