بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اینکه چرا یک تذکر ساده برای نظافت اینطور به یک هجمه سیاسی و توهین به یک مقام دولتی تبدیل شد را نمی توان از سر غیرت دینی برداشت کرد. بر فرض هم که از غیرت دینی باشد، آیا دین مبین اسلام مجوز توهین به یک مسلمان را برای تذکری جهت رعایت کردن نظافت می دهد؟ یا برداشت برخی از دین و غیرت دینی با توهین و تخریب معنی می شود؟

تدبیر24»حسین قدیانی روزنامه نگار اصولگرا با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با رای اولیه به شش ماه حبس محکوم شد. انتشار این خبر کافی بود تا دوباره مدعیان ارزشی به تکاپو افتاده و به حمایت از وی توییت و مطلب بنویسند.

اما ماجرا از چه قرار بود؟ به گزارش خبرنگار تدبیر24 ، سیزده آبان ماه 1396 مصادف با پانزده صفر و در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) شهیندخت مولاوردی که آن زمان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بود در پستی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد، نسبت به رعایت کردن نظافت در مسیر راهپیمایی اربعین تذکر داد.

از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و اعتقادات شیعه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تذکر به رعایت نظافت نیز یک اقدام اخلاقی محسوب می شود، گمان آن می رفت تا مدعیان مسلمانی به جای مقابله و توهین، نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام می کردند. اما آن زمان موجی از رفتارهای سیاست زده بر علیه مولاوردی به راه افتاد که از هرگونه توهین و ناسزا به وی ابایی نداشتند.

یکی از افرادی که تندترین کلمات را برای نشان دادن سطح درک خود از این اقدام اخلاقی اسلامی مولاوردی نشان داد، حسین قدیانی بود. او با انتشار مطلبی به پیوست پست مولاوردی نوشت :



( قدیانی پس از چندساعت این پست را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرد )

بعد از آن ماجرا، معاونت حقوقی ریاست جمهوری به اتهام توهین به مقامات و مامورین دولتی از حسین قدیانی شکایت کرد و پس از گذشت تقریبا دوسال حکم اولیه برای وی صادر شد که البته در مرحله تجدید نظر می باشد.

در همین حین یاران قدیانی نیز سکوت نکرده و همچنان بر طبل انحراف برداشت خود می کوبند


اینکه چرا یک تذکر ساده برای نظافت اینطور به یک هجمه سیاسی و توهین به دستیار ویژه سابق رئیس جمهور تبدیل شد را نمی توان از سر غیرت دینی برداشت کرد. بر فرض هم که از غیرت دینی باشد، آیا دین مبین اسلام مجوز توهین به یک مسلمان را برای تذکری جهت رعایت کردن نظافت می دهد؟ یا برداشت برخی از دین و غیرت دینی با توهین و تخریب معنی می شود؟

پیش از این نیز هجمه ها و تخریب های بی انصافانه و بدون سندی علیه شخص مولاوردی به راه افتاده بود که باز هم با هیاهویی پوچ، به هیچ تبدیل شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها