بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در محل سازمان ملل و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.
تدبیر24»نشست فوق‌العاده وزیران خارجه ایران و ۱+۴ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در اتاق مشورتی شورای امنیت سازمان ملل آغاز شد.

وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به همراه فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونان وزیران خارجه در این نشت حضور دارند.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که ایران در سومین گام خود در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید خود را در سطح تحقیق و توسعه در ۱۶ شهریور آغاز کرده است.

سانتریفیوژهای جدید چند برابر سانتریفیوژهای فعلی ظرفیت دارند که سانتریفیوژ IR6s یکی از آنها است. هم‌چنین راه‌اندازی زنجیره ۲۰ تایی IR4 و IR6 نیز انجام شده است. علاوه بر این گازدهی زنجیره ۱۰ تایی سانتریفیوژهای IR5s در پایان مهلت گام سوم انجام می‌شود.

گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران پس از آن انجام شد که مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی با محوریت فرانسه برای رسیدن به توافقی که بتواند در آن فروش نفت ایران و دریافت پول‌های حاصل از فروش آن به دست ایران برسد بی نتیجه ماند

تلاش‌های فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در حالی که رییس‌جمهور روحانی نیز در نیویورک به سر می‌برد ادامه داشت اما این کشورها به جای پرداختن به اجرای تعهداتشان یا تلاش برای وادار کردن آمریکا به اجرای معافیت‌های نفتی و مالی تنها بر روی ملاقات رییسان جمهور ایران و آمریکا متمرکز شدند. این در حالی است که مقامات کشورمان هرگونه ملاقات دو جانبه با رییس‌جمهور آمریکا را رد کرده و ملاقات در چارچوب برجام را منوط به لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها