بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
ظریف:
وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر خنثی شدن همه اقدامات گمراه کننده ‌آمریکا علیه ایران تاکید کرد: بسیاری از مسائل برای دیگر کشورها روشن شده است.
تدبیر24»محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: فعالیت‌های دیپلماتیک ایران بسیاری از مسائل مربوط به این کشور را برای بسیاری از کشورهای جهان روشن کرد.

وی گفت: پیش از رسیدن حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و پس از ورود وی توانستیم جلوی اقدامات گمراه کننده آمریکا را درباره حوادث منطقه برای فراموش کردن جنایاتی که در یمن اتفاق می افتد بگیریم. آنها با صرف نظر از این که عربستان سعودی بر ادامه تجاوز به ملت یمن اصرار می کند می خواستند مسئولیت را به گردن ایران بیندازند. این مسئله را در نطق رئیس جمهور ایران و گفت‌وگوهای رسانه‌ای توضیح دادیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ظریف تاکید کرد: اروپایی‌ها هنوز برای لغو تحریم‌های ایران جدی نیستند حال آن که فورا حملات به شرکت آرامکو را محکوم کردند.

وی افزود: مشکل ما این است که آنها نمی توانند از مقاومت گروهی که از هیچ‌گونه حمایت بین المللی برخوردار نیست در مقابل ائتلافی که قوی ترین سلاح ها را در اختیار دارد ولی از پیروزی بر آن گروه ناتوان است تفسیری ارائه دهند. برای آنها سخت است که این حمله (حمله به شرکت آرامکو) را به یمنی ها نسبت دهند اما هیچ دلایل و مدارکی درباره دست داشتن ایران در اختیار ندارند. آنها از یکسو می خواهند اتهام بزنند و از سوی دیگر بر شکست خود سرپوش بگذارند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین از وخامت اوضاع منطقه پس از پیوستن امارات و عربستان سعودی به ائتلاف آمریکا برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز سخن گفت.

ظریف گفت: گمان نمی کنم نظامی گری بتواند امنیت را به منطقه خلیج فارس بیاورد بلکه باعث تشدید تنش ها در این منطقه می شود. عربستان سعودی باید درک کند که نمی‌تواند امنیت خود را از آمریکا خریداری کند. پس از چهل سال تجربه‌ای که با صدام، طالبان و داعش داشتند و تلاش کردند امنیت خود را تامین کنند، این تجارب باید بی فایدگی خود را نشان داده باشد.

وزیر خارجه ایران همچنین با تاکید بر این که کشورش دیدار نمایشی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را رد کرد افزود: برگزاری هرگونه نشستی به لغو همه تحریم های ایران بستگی دارد.

ظریف گفت: شرط ما این بود که هیچ دیدار دوجانبه ای بین روحانی و ترامپ انجام نشود بلکه این کار در چارچوب نشست سران کشورهای گروه 1+5 انجام شود و این نشست نیز منوط به لغو تحریم هاست اما ترامپ حتی نگفت که تحریم‌ها پس از دیدار لغو خواهد شد؛ بلکه گفت ابتدا دیدار انجام شود پس از آن امکان لغو تحریم ها وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها