بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
حوادث چند روز گذشته عراق ورای نارسایی های اداری که در ساختار دولتی این کشور وجود دارد و در جای خود قابل بحث است اما همزمانی آن با چند رویداد بسیار مهم و قابل تامل است.
تدبیر24»روح‌الله جمعه‌ای طی یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرد همزمانی عوامل زیر را حوادث اخیر در عراق به عنوان موارد غیر قابل چشم پوشی در بروز آن معرفی کرد:

-  شکست مفتضحانه عربستان در جریان حملات آرامکو و عملیات " نصرمن الله " از دولت و مردم یمن
-  افشای اختلافات شدید داخلی در شبکه فرتوت و پوسیده سعودی ( عربی)

-  فاصله گرفتن امارات متحده عربی از ائتلاف به رهبری سعودی ها(عربی)

-  اعلام و تاکید دولت عراق مبنی بر اتجام بمباران حشد الشعبی از سوی رژیم صهیونیستی( عربی، عبری)

-  بن بست سیاسی در شکل گیری کابینه جدید رژیم صهیونیستی، آن هم پس از دو انتخابات( عبری)

-  معضل جدی ترامپ در عدم موفقیت در سیاست خارجی به ویژه در منطقه خاورمیانه و بحران استیضاح احتمالی پیش رو( غربی)

-  دیدار موکب داران عراقی مراسم اربعین با مقام معظم رهبری( جریان مقاومت)

-  تقویت بی نظیر محور و پایگاهها فعال و رو به جوشش و خروش انقلاب اسلامی با پرچم " مقاومت"( صدور انقلاب اسلامی)

-  هراس از گسترش و نهادینه شدن مراسم اربعین که موجب الفت میان دو ملت ایران و عراق شده و نوید آینده بسیار روشنی در مناسبات دو ملت تا مرز یکی شدن می دهد.( حب الحسین یجمعنا)

وی در خاتمه این یادداشت تاکید کرده است: وقوع چنین حوادثی نشان می دهد که انقلاب اسلامی توانسته است در عمق جان و فرهنگ مردم منطقه نفوذ کند و  نظام اهریمنی سلطه غافل از علت حقیقی این نفوذ معنوی با تکرار سناریوهای نخ نما و کهنه شده مانند آشوب و بلوا قصد دارند مانع از گسترش روز افزون فرهنگ مقاومت شوند، هر چند این تحرکات آسیب جدی به مسیر مقاومت وارد نخواهد ساخت اما امتی که امروزه افتخار ساختن تمدن جدید اسلامی و انسانی را دارد باید همواره با دقت و فراست، مراقب هرگونه شیطنت دشمنان باشند. قطعا وحدت میان دو ملت عراق و ایران و ایجاد امت واحده سرآغاز این تمدن جدید خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها