بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق قانون، دولت نمی‌تواند بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند، گفت: یارانه حداقل ۵.۵ میلیون نفر باید حذف شود.
تدبیر24»سیدحسین حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: مجلس در قالب قانون بودجه ۹۸ و البته به پیشنهاد دولت، این اختیار را به دولت را داده تا نسبت به حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها اقدام کند.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نیز حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها از سوی دولت، اظهار داشت: اکنون با توجه به قانون بودجه ۹۸، حدود یک دهک جامعه، یارانه‌شان باید حذف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از لحاظ اجرایی مشکلی برای دولت جهت حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها وجود ندارد، گفت: طبق قانون، دولت نمی‌تواند بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند.

حسینی‌شاهرودی درباره میزان حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها در شرایط فعلی، اضافه کرد: طبق برآورد‌های انجام شده، یارانه حداقل ۵.۵ میلیون نفر، با توجه به کاهش منابع هدفمندی یارانه ها، می‌بایست حذف شود و امکان قانونی آن فراهم است.

وی همچنین از سیاست دولت‌ها برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه انتقاد و تصریح کرد: در صورتی که میزان مبلغ حاصله از حذف یارانه پردرآمد‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان هدایت شود، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال برطرف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، یکی از فواید حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها را علاوه بر صرفه‌جویی در منابع درآمدی دولت، خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیم دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها در مسیر درستی اجرا شود، می‌توان به بهبود وضع معیشتی نیازمندان از طریق افزایش میزان یارانه‌های نقدی امیدوار بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها