بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
با توجه به هزینه بالای رومینگ اپراتورها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زائران اربعین توصیه کرده است به جز در موارد ضروری از خدمات رومینگ استفاده نکنند.

به گزارش ایسنا، با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه، هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد. البته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و در نتیجه هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام‌شده و هزینه استفاده از این خدمات بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.

اما با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. در این راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به کاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشت: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاکراتی را از قبل با طرف عراقی برای کاهش هزینه مکالمات شروع کردیم و توانستیم به توافق برسیم که حدود ۶۰۰ تومان تعرفه مکالمات را در هر دقیقه کاهش دهیم. امیدوارم در ادامه موفق شویم تعرفه را بیشتر هم کاهش دهیم.

از طرفی اخیرا آذری جهرمی با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین، اظهار کرده است: رومینگ سرویس گرانی است و به دلیل بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق توصیه می‌شود مردم از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند.

وی درباره اینترنت رایگان برای موکب‌ها و همچنین با اشاره به ظرفیت‌سازی در تمامی مسیرهای منتهی به مرز در داخل کشور هم بیان کرده است: شرکت‌های عراقی برای برخی موکب‌های بزرگ در مسیر راه که اطلاع‌رسانی می‌شود، اینترنت رایگان در نظر گرفتند. ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در مسیر نجف به کربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است. اینترنت رایگان در نقاط مرزی هم وجود دارد و مجموعه‌های ما موکب‌هایی در نقاط مرزی دایر کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که لیست اپراتورهای عراقی، نرخ مکالمه از عراق به ایران، قیمت‌ها، بسته‌های مختلف و سیم‌کارت‌های آن‌ها به زودی ارائه می‌شود، گفت: زائران سیم‌کارت‌های عراقی را از داخل ایران تهیه نکنند زیرا این سیم‌کارت‌ها در داخل عراق با قیمت ارزان‌تر موجود است.

البته هنوز تعرفه‌های جدید رومینگ اپراتورها اعلام نشده است، اما سال گذشته هم وزیر  ارتباطات اعلام کرده بود که با توجه به کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق، استفاده از سیم‌کارت عراقی به‌صرفه‌تر از رومینگ است. او در این زمینه با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، گفته بود: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها