بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
سرپرست معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام طرح مسکن ملی در ۱۰ استان کشور از نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: تا پایان امسال، ثبت‌نام در همه استان‌های کشور انجام می‌شود.
تدبیر24»محمود محمودزاده افزود: با توجه به شروع ساخت ۱۸۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن، آغاز ثبت نام از متقاضیان از نیمه آبان‌ماه به صورت استان به استان انجام می‌شود.

وی گفت: در هر استانی که مقدمات تامین زمین انجام شده و زمین مورد نظر برای ساخت خانه تامین شود ثبت نام انجام می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام به صورت پایلوت در استان کرمان شروع شده است، اضافه کرد: در این استان سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی آزمایش شد و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی خبر داد که سعی بر این است که تا پایان امسال ثبت نام همه استان‌های کشور تمام شود و گفت: پس از ثبت‌نام ۱۰ استان، ثبت‌نام دیگر استان‌ها برای خانه دار شدن افراد در این طرح آغاز خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: استان‌های قم، همدان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و زنجان جزو استان‌هایی هستند که در مرحله نخست ثبت نام قرار دارند.

سه شرط اصلی ثبت‌نام در طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» این است که متقاضیان متاهل باشند، سابقه استفاده از امکانات دولتی برای خرید مسکن را نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت در شهری که تقاضای مسکن را دارند داشته باشند.

طرح اقدام ملی اواخر سال گذشته به تأیید رئیس‌جمهوری رسید و عملیات ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور بوده و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها