بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
مقایسه عملکرد دولت روحانی در سال ۹۷ با اهداف برنامه ششم توسعه در این سال نشان از ناکامی این دولت در تحقق اهداف برنامه در شاخص های نرخ رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و ضریب جینی دارد.
تدبیر24» منتقدین: مرکز آمار ایران گزارشی از مقایسه شاخص‌های منتخب اقتصادی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور با عملکرد سال 1397 منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در برنامه ششم توسعه برای محصول ناخالص داخلی متوسط رشد سالانه 8 درصد پیش‌بینی شده است؛ ولی این شاخص در سال 1397 رقم 4.9- درصد را نشان می‌دهد.

همچنین متوسط نرخ تورم پیش‌بینی شده برای سال‌های برنامه 8.8 درصد است؛ در حالی که این شاخص در سال 1397 رقم 26.9 درصد را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، برای نرخ بیکاری متوسط 10.2 درصد در طول برنامه پیش‌بینی شده است؛‌ ولی این شاخص در سال 1397 رقم 12.0 درصد را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی ضریب جینی برای سال آخر برنامه (1400) 0.34 است؛ در حالی که این شاخص در سال 1397 رقم 0.4093 را نشان می‌دهد ( که نشان از فاصله زیاد با هدف برنامه دارد).

پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت مالیات به محصول ناخالص داخلی در سال 1396 رقم 7.4 درصد بوده است؛‌ این شاخص در سال 1396 رقم 6.8 درصد را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت منابع نفتی به کل منابع دولت در سال 1396 رقم 34.7 درصد بوده است؛ این شاخص در سال 1396 رقم 28.7 درصد را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت درآمدهای مالیاتی به کل منابع دولت در سال 1396 رقم 35.2 درصد بوده است؛ این شاخص در سال 1396 رقم 36.2 درصد را نشان می‌دهد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها