بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۸ آبان آغاز می‌شود، از اتصال سامانه استعلام وزارت راه به سازمان ثبت برای شناسایی خانه دار‌ها خبر داد.
تدبیر24»محمود محمودزاده درباره ثبت نام متقاضیان دریافت واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: قرار بود از ۱۵ آبان آغاز شود که به دلیل تعطیل رسمی بودن چهارشنبه این هفته، ثبت نام از شنبه هفته آینده ۱۸ آبان آغاز خواهد شد.

وی درباره استان‌هایی که قرار است ثبت نام در آن‌ها انجام شود، گفت: از آنجایی که سامانه باید ظرفیت سنجی شود ما از استان سیستان و بلوچستان شروع می‌کنیم.

سرپرست معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره ثبت نام در استان تهران نیز تصریح کرد: قرار است به زودی ثبت نام متقاضیان دریافت واحد مسکونی در شهر‌های جدید استان تهران را آغاز کنیم، اما در این ۱۰ استانی که قرار است از شنبه آینده ثبت نام متقاضیان طرح ملی مسکن آغاز شود، استان‌های کوچک‌تر هستند که استان تهران در آن‌ها قرار ندارد.

وی درباره اینکه آیا در این سامانه، صرفا متقاضیانی که مشمول ۱۰۰ هزار واحد بنیاد مسکن می‌شوند، می‌توانند ثبت نام کنند یا اینکه متقاضیان طرح ملی مسکن در بافت فرسوده و شهر‌های جدید نیز باید در همین سامانه نام نویسی کنند؟ بیان داشت: این سامانه یکپارچه سازی شده و تحت عنوان سامانه برنامه اقدام ملی، در تاریخ مذکور، به مردم اطلاع رسانی می‌شود تا همه مردم در آن ثبت نام کنند بنابراین تنها یک سامانه برای نام نویسی در طرح ملی مسکن خواهیم داشت.

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign
۴ تکنیک که در فروش معجزه می کند!
۴ تکنیک که در فروش معجزه می کند!

محمودزاده در خصوص ثبت نام در پروژه‌ای که در منطقه ۲۱ تهران (تهرانسر) در تیر ماه امسال با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها مشارکتی هستند و فصل آن‌ها متفاوت است، ولی در همین سامانه همه آیتم‌های مختلف لحاظ شده است.

مشکل هزینه زمین در پروژه‌های مشارکتی را حل کرده ایم

وی در خصوص اینکه آیا در پروژه‌های مشارکتی قرار است هزینه زمین به صورت یکجا از مردم اخذ شود و به متقاضیان فشار وارد نمی‌کند؟ گفت: در این روش از مدل‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و در مدلی که مدل غالب است، هزینه‌های زمین بر مردم فشاری وارد نمی‌کند. ما مدل‌های متعدد و متنوعی داریم که بر سر قیمت زمین خیلی فکر شده است که چه اتفاقی برای آن‌ها رخ دهد این مشکل را برطرف کرده ایم و برای آن دیگر نگرانی وجود ندارد.

اتصال سامانه استعلام وزارت راه با سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک

سرپرست معاونت مسکن در خصوص شرط خانه اولی بودن متقاضیان و سبز شدن فرم «ج» سامانه استعلام وزارت راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: ارتباط سامانه استعلام وزارت راه و شهرسازی با سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز برقرار شده و اطلاعات موجود در اداره ثبت اسناد هم اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، اگر فردی سند رسمی به نامش باشد دیگر نمی‌تواند در این طرح نام نویسی کند؛ چون فقط می‌توانیم اسناد رسمی را پیگیری کنیم. تلاش بر این است که اولویت واگذاری‌ها در طرح ملی مسکن، کسانی باشند که فاقد مسکن و فاقد استفاده از امکانات دولتی باشند و سایر شروطی که در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ذکر شده، نیز باید رعایت شود.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که آیا اگر فردی دارای ملک با سند عادی یا قولنامه‌ای باشد، امکان شناسایی وی وجود ندارد، گفت: امکان استعلام از دیگر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها وجود ندارد، چون هیچ ثبت رسمی در این نهاد صورت نمی‌گیرد. اما اگر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده باشد، می‌توانیم اطلاع پیدا کنیم، اما اگر نباشد که دیگر امکانش نیست.

سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص سامانه ملی املاک و اسکان نیز که قرار است این وزارتخانه آن را تهیه کند، یادآور شد: سامانه مذکور در دست تهیه بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری و یا حداکثر ابتدای سال آتی آن را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها