بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ساخت‌و سازهای دریایی که پرونده آن‌ها طی ماه‌های گذشته بررسی و برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد، چند مورد بر اساس احکام صادره تخریب شده و بقیه آن‌ها نیز در صف بررسی و صدور حکم هستند.
حمید خلیلی اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های تشکیل شده در زمینه ساخت‌ و سازهای دریایی غیر مجاز در مراحل قضایی و تکمیل پرونده هستند اما در همین مدت زمان کوتاه چند ماهه نیز چندین مورد تخریب داشته‌ایم و دیگر موارد نیز در حال تکمیل پرونده و طی مراحل قضایی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام سازه‌ها و ساخت و سازهای دریایی در مناطق شمالی کشور مشمول تخریب و برخورد قانونی خواهند شد، افزود: هر سازه‌ای که با آب در تماس باشد شامل اسکله، دیوار حفاظت ساحلی، دلفین‌های نفتی، ساحل‌های اختصاصی، موج شکن‌ها و ... که مجوزی نداشته باشند، به عنوان سازه‌های غیرمجاز شناسایی شده و مشمول تخریب و برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته در این زمینه باید گفت که بر اساس قانون، قسمتی از سازه که با دریا و آب در تماس باشد در حیطه وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود و بخش ساحل و پسکرانه‌های آن در حوزه وظایف دیگر دستگاه‌ها از جمله سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

خلیلی با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی مناطق شمالی وضعیت بدتری نسبت به سواحل جنوبی کشور دارند، گفت:  در سواحل شمالی کشور استان مازندران رکورددار بیشترین سازه‌های دریایی غیر مجاز است و پس از این استان گیلان و مازندران هستند و چنین تخلفاتی بسته به جاذبه‌های هر منطقه متفاوت است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها