بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
ظهر امروز آیین اهدای ١۵٠ هزار جلد کتاب های آموزشی گاج به خانه کتاب با حضور ابوالفضل جوکار قهرودی مدیر عامل انتشارات گاج، نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب و همچنین اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالفضل جوکار قهرودی مدیرعامل انتشارات گاج با بیان اینکه در این جلسه اهدای ١۵٠ هزار جلد کتاب به ارزش ٩ میلیارد تومان به خانه کتاب اهدا خواهد شد، گفت: این کتاب ها آموزشی و غیر آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه فروشگاه اینترنتی گاج مارکت فقط شامل کتاب های آموزشی نیست، افزود: این کتاب ها از همه ناشران در همه موضوعات است.

جوکار با تاکید بر اینکه در کنار فروش کتاب عرضه لوازم التحریر نیز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: میانگین سفارش ها در گاج مارکت روزانه ۵ هزار سفارش است که ٩٠ درصد آن در شهرهایی غیر از تهران است.

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد کتاب ها در مراکز کمتر برخوردار عرضه می شود، گفت:خوشبختانه با فروش اینترنتی کتاب ها ویترینی به وسعت بی نهایت ایجاد شده است.

جوکار با تاکید بر اینکه کاربران امکان مقایسه کتاب ها با یکدیگر را دارند، افزود:اکنون برای بهبود وضعیت کتابخوانی و کمک به کاربران علاوه بر تخفیف های بسیاری که در نظر گرفته می شود یک فصل از کتاب نیز به عنوان نیم نگاه در معرض دید کاربر قرار داده می شود.

مدیر عامل انتشارات گاج با بیان اینکه مردم می توانند در گاج مارکت به کتاب ها امتیاز بدهند، تصریح کرد: ما در فروشگاه های اینترنتی با مخاطب ارتباط دو سویه برقرار کرده ایم.

جوکار با تاکید بر اینکه در گاج مارکت کاربر با کتاب فروشی ارتباط برقرار کرده و می تواند مشاوره بگیرد، گفت: خوشبختانه اکنون امکان بسته بندی و ارسال روزی ۴٠ هزار فاکتور کتاب وجود دارد که به طور حتم بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ١٨ ماه از عمر گاج مارکت می کذرد، افزود: در مهر ماه سال جاری سفارش ١۵ هزار سفارش در یک روز نیز در گاج مارکت ثبت شده است.

جوکار همچنین با اشاره به نحوه ارسال سفارش ها به دست متقاضیان، گفت: در تهران نهایت نصف روز و در شهرستان ها بسته به مسافت ٢۴ ساعت تا ۴٨ ساعت طول می کشد.

مدیر عامل انتشارات گاج با یادآوری همکاری گاج با پست، افزود: خوشبختانه تعامل خوبی وجود دارد اما امید است تفاهم نامه های بهتری منعقد شود تا هزینه های کمتری اخذ شود.

وی با بیان اینکه همه نیازهای مخاطب از کتاب، لوازم التحریر تا لپ تاپ و غیره در گاج مارکت وجود خواهد داست، گفت: ظرفیت برای ایجاد همه نیاز های مخاطب وجود دارد.

در ادامه این نشست نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر و هفته کتابخوانی، گفت: باید با ایجاد موجی در رسانه ها مشکلات ناشران از سوی مسئولان مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سیستم آموزشی کشور دغدغه های بسیاری دارد، افزود: باید مسیر را در خصوص دانش آموزان به سمت کتابخوانی هدایت کنیم.
حسین پور با بیان اینکه باید کتابخوانی ترویج شود، گفت:از حمایت ناشران و اهدای کتاب به خانه کتاب هم تشکر می‌کنم.

مدیرعامل خانه کتاب با تاکید بر اینکه باید نسل جوان به سمت مطالعه کتاب های غیر درسی نیز هدایت شوند، تصریح کرد: خوشبختانه ناشران آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

وی ادامه داد: ناشران آموزشی بار سنگینی را از دوش آموزش و پرورش برداشته اند از این رو باید مورد حمایت قرار بگیرند زیرا حمایت از آن ها می تواند سیستم آموزشی کشور را جابجا تر کند.

حسین پور با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی بعضی مواقع برخی ناشران آموزشی رقیب برخی حوزه ها تلقی می شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ناشران آموزشی را به عنوان مشاوران خود انتخاب کنند.

وی افزود: بارها دیده شده که معلمان کتاب های درسی را بسته و با کتاب های آموزشی تدریس انجام می دهند.

حسین پور با بیان اینکه ناشران آموزشی در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود توانسته اند در مسائل مختلف اعم از ساخت مدرسه یا کمک به مناطق زلزله کمک حال باشند، گفت: این نوع اقدامات قابل تقدیر است زیرا فعالیت در حوزه فرهنگ مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب های اعطایی گاج با هماهنگی وزارت ارشاد به مناطق مختلف کشور ارسال خواهد شد، افزود: امنیت با حوزه فرهنگ توزیع می شود و این نوع اقدامات تقویت فرهنگ است.

در ادامه جوکار با اشاره به فعالیت Gajmarket place گفت: برخی گفته اند زمانی که گاج مارکت درست شد یک تضاد منافع با کتاب فروشی ها وجود دارد در حالی که این موضوع صحت ندارد.

وی ادامه داد: ما تا پایان امسال در ‏gajmarket place این امکان را ایجاد کرده ایم که همه کتابفروشی ها کتاب های خود را می توانند در گاج مارکت بارگذاری کنند یعنی در این مکان منافع مشترک داریم.

جوکار گفت: در این مکان عملا درگاهی برای همه کتابفروشی ها می‌شویم و منافع کتابفروشی ها لحاظ می شود.

مدیرعامل انتشارات گاج با بیان اینکه در اینجا تضاد منافع با کتابفروش نداریم افزود: کتابفروش باید کتابهای خود را بارگذاری کند این برای ما هم خوب است.
جوکار ادامه داد: در گاج مارکت مخاطبان ما از ١۵ ساله ها شروع می شود و ۶٠ درصد خانم و ۴٠ درصد آقایان هستند، به این ترتیب اولین تجربه خرید اینترنتی کاربران به نوعی با ما است.

وی افزود: در گاج مارکت تفاوت تخفیف وجود دارد یعنی خرید بیشتر تخفیف بیشتر دریافت می‌کند به همین دلیل است بسیاری از کتابفروش ها سفارش های خود را در این جا ثبت کرده اند.


برچسب ها: تدبیر۲۴
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها