بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
ورزش، درمانی معجزه آسا برای بسیاری از امراض است اما حتی زیاده‌روی در ورزش کردن هم می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامتی به همراه داشته باشد.
تدبیر24»مشاهده هر یک از علائمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود یادآور این نکته است که زمان آن رسیده تا این نشانه‌ها جدی گرفته شوند و به بدن استراحت داده شود.

سایت "first post" در مطلبی به برخی از نشانه‌های اعتیاد به ورزش اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:

- درد همیشگی در ماهیچه‌ها: افرادی که فشار جسمی زیادی تحمل می کنند اغلب تجربه درد عضلانی دارند. استفاده بیش از حد از ماهیچه‌ها می‌تواند به درد در مفصلها، استخوان‌ها و اندام‌ها منجر شود. افرادی که به ورزش اعتیاد دارند با وجود احساس درد همچنان به انجام حرکات ورزشی ادامه می‌دهند. همچنین انجام حرکات ورزشی شدید میتواند به آسیب‌های جدی ماهیچه ای همچون رابدومیولیز منجر شود؛ بیماری کشنده‌ای که عامل نارسایی کلیوی است.

- اختلال در خواب: انجام حرکات ورزشی شدید سیستم واکنش به استرس را در بدن فعال می‌کند. به طور مثال ممکن است بدن میزان هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین بیشتری ترشح کند که در نتیجه به بروز مشکلات خواب از جمله بی‌خوابی منجر می‌شود. زمانیکه ماهیچه ها به دلیل فعالیت زیاد خسته می‌شوند بدن نیز دچار احساس بی‌قراری و ناآرامی می‌شود.

- خودداری از مشارکت در انجام فعالیت‌های دیگر: افرادی که به ورزش اعتیاد پیدا می‌کنند اغلب خود را از خانواده و دوستان دور کرده و صرفا برنامه های ورزشی خود را دنبال می کنند. آنان بیشتر زمان خود را به انجام تمرینات ورزشی در باشگاه اختصاص می‌دهند. نتایج یک تحقیق نشان داد افرادی که بیش از ۷.۵ ساعت در هفته ورزش می کنند بیشتر احتمال دارد به علائمی همچون گیجی، زودرنجی، عصبانیت، نوسانات خلقی، اضطراب و افسردگی دچار شوند.

- افزایش خطر ابتلا به اختلالات تغذیه‌ای: گروهی از محققان دانشگاه "لافبورو" در انگلیس دریافتند اعتیاد به ورزش سطح هورمون گرلین که اشتها را تحریک می‌کند کاهش می دهد و سطح پپتید yy را که عامل کاهش اشتهاست افزایش می‌دهد.

- احساس تنگی نفس هنگام فعالیت یا حتی استراحت: زمانیکه قلب فشار فیزیکی شدیدی را تحمل می‌کند صدمه می‌بیند. ضخیم‌تر شدن جداره و "اسکار قلب" از جمله این آسیب هاست. اسکار یا جای زخم در واقع اثر برجای‌مانده از التیام زخمی که بافت‌های آسیب‌دیده آن به‌طور کامل بازسازی‌نشده و بافت همبند جای آن‌ها را گرفته باشد و عضله قلب پس از آسیب دیدن مثلا پس از حمله قلبی ممکن است دچار این صدمه شود. افرادی که دچار این علائم هستند اغلب دچار تنگی نفس و افزایش ضربان قلب حتی هنگام استراحت می شوند.
برچسب ها: ورزش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها