بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
 تدبیر24»منوچهر متکی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: هدف از تأسیس باشگاه تحریمی‌ها ایجاد ساز و کاری برای ارتباط با دیگر کشور‌های تحت تحریم به منظور مقابله با تحریم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط خارجی نداریم و در حال طراحی نوع ارتباطات با دیگر کشور‌ها هستیم.

 متکی گفت: راه اندازی این باشگاه در گام‌های نخست در مجلس با نمایندگان، طرح و به مشورت گذاشته شد و در پی آن فراکسیون تحریمی‌ها در مجلس شکل گرفت؛ و در ادامه، برای پیگیری ارتباط خارجی میان کشور‌های تحریمی، شورای سیاستگزاری تشکیل و طراحی نوع کار به عهده این شورا گذاشته شد.

وزیر خارجه اسبق کشورمان تصریح کرد: کشور ما نیاز داشت تا باور کند باید در مواجهه با تحریم، رویکردی تهاجمی داشته باشیم.

 متکی ادامه داد: امریکا در خط مقدم تحریم کنندگان ایران فقط به دنبال تحریم مقوله هسته‌ای ایران نیست بلکه به دنبال اعمال فشار‌های همه جانبه است.


 علیرضا فرقانی دبیر شورای سیاستگزاری باشگاه تحریمی‌ها نیز در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: مرحله نخست طرح باشگاه تحریمی‌ها به عنوان بزرگترین گام در راهبرد خارجی اقتصاد کشور از دو سال قبل شروع شد و این مرحله بیشتر گرداگرد انسجام ملی مانور می‌دهد و انتظار می‌رود این مرحله تا چهار ماه آینده به پایان برسد.

وی افزود: مرحله دوم این طرح، موضوع انسجام خارجی می‌باشد که در این بخش حدود ۲۳ کشور طراحی شده است و پس از پایان مرحله نخست، مرحله دوم با شدت بیشتری انجام خواهد شد.


 مهدی صادقی رئیس دانشگاه اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در سوی دیگر استودیو با بیان اینکه باشگاه تحریمی‌ها دارای پایه و اساس مشخص و منظم می‌باشد افزود: ارتقای سطح رفاه اجتماعی، بهبود شرایط اقتصادی، تدارک بازار‌های مناسب بین المللی و داخلی و بهبود اوضاع تولید ملی از اهداف این باشگاه می‌باشد.


متکی درباره میدان ریسک پذیری ۲۳ کشور عضو باشگاه تحریمی‌ها نیز گفت: نکته مشترک همه کشور‌ها را می‌توان حضور و تقویت در عرضه بین المللی عنوان کرد و اگر این حضور بخشی از نیاز آن‌ها را تأمین کند طبیعتاً حضور قوی تری خواهند یافت.

وی افزود: تحریم امریکایی‌ها هیچگونه مبنای حقوقی بین المللی ندارد و آنان فقط به زور و قدرتشان تکیه می‌کنند.

 متکی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط جهانی به گونه‌ای است که اگر ما با کمک دولت کشورمان، طرح باشگاه تحریمی‌ها را راه اندازی و عملیاتی کنیم پازلی در کنار دیگر پازل‌های شکل گرفته در مقابل تحریم‌های امریکا ایجاد کنیم.

وی گفت: نام کشور مشخص را نمی‌توانیم ببریم، اما ۲۳ کشور جزء طیف مذاکراتی ما قرار دارند و هدف ما از مذاکرات میان اعضا، ایجاد ارتباط و اتصال به منظور همکاری‌های اقتصادی است و آنچه مهم است اینکه اگر این اقدام به ثمر بنشیند یعنی مقاومت در برابر تحریم‌ها موفق بوده است.

 فرقانی دبیر شورای سیاستگزاری باشگاه تحریمی‌ها در ادامه ارتباط تصویری با این برنامه درباره احتمال موازی کاری باشگاه تحریمی‌ها با دیگر دستگاه‌های کشور گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب باید به دنبال تعامل با دیگر کشور‌ها بود و در راه گسترش روابط سیاسی و اقتصادی گام برداشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها