بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
یکی از نکاتی که ورزشکاران باید در سفر ورزشی و هنگام شرکت در مسابقات مورد توجه قرار دهند نحوه تغذیه در طول سفر و مقصد است؛ چراکه از جمله مشکلات تغذیه‌ای ورزشکاران در سفر از جمله کم آبی، سوء تغذیه و مشکلات گوارشی می‌تواند عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار داده و حتی سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد.
 تدبیر24»از جمله اطلاعات لازم قبل از سفر ورزشکاران می‌توان از شرایط اقلیمی و رطوبت محل، میزان آلودگی محل، ارتفاع محل از سطح دریا، عادات غذایی مقصد، غذاهای رایج، نحوه ارائه غذا در مقصد، اختلاف زمانی مبدا–مقصد و جدول زمانی دقیق مسابقات نام برد و باید لوازم و تجهیزات موردنظر را خریداری کرده و از نحوه ارائه خدمات بهداشتی، تغذیه و کادر تیم پزشکی آگاه بود.

علاوه بر این دسترسی و محدودیت رستوران‌هایی که ورزشکار به غذای آن عادت داشته باشد یا در معرض دهیدراتاسیون بودن به علت رقیق بودن هوا و نبود رطوبت و همچنین احتمال مسمومیت غذایی از دیگر مشکلات احتمالی ورزشکاران در سفرها است.

غذاها و نوشیدنی‌های نا آشنا که ممکن است سبب بروز اسهال، یبوست، نفخ یا استفراغ شود، ابتلا به سندروم  lag Jet و نیز اسهال ناشی از مصرف آب یا غذای آلوده به باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌ها، بیماری حرکت و تهوع از دیگر چالش‌هایی است که یک ورزشکار در سفر با آن مواجه می‌شود.

برای مشاهده توصیه‌ها، پیشگیری از تهوع در سفر، اطلاعات لازم قبل از سفر، حین سفر و در زمان مسابقات، وعده‌های غذایی، تاثیر مصرف قند و پروتئین، تجویز ملاتونین و سایر مسائل مورد نیاز برای ورزشکارانی که به منظور برگزاری اردوهای ورزشی یا شرکت در مسابقات به خارج از کشور اعزام می‌شوند  اینجا کلیک کنید.

این اطلاعات از سوی تورج ملک‌محمدی-دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی جمع‌آوری شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها