بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۱۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
انتقام دمکراتیک از محور شرارت غربی عبری عربی
 تدبیر24» حسین امامی - اگر امروز حاج قاسم سلیمانی را می آوردیم شاید می گفت یک آرزو دارم که میدان به میدان خطر و در کوه دشت صحرا و در برابر جنگنده ها و گلوله ها می ایستادم و آن چیزی نیست جز مودت میان مردم، اعم از همه اقوام و مذاهب فارغ از ملیت و مرز جغرافیایی بود و برترین انتقام از دشمنی که خواست او را ناکام بگذارد کامیاب کردن از آرمان اوست. او که ذات انسانیت را درک کرده بود و مفتخر به اسلام بود و شاگرد جهاد در مکتب تشیع واقعی شد و مصداق بارز" اشداء علی الکفار رحماء بینهم" به حساب می آمد و در مقابله با کفر، اولویت او در مقابله با ظلم به انسانیت بود. قطعا مودت میان مردم و نیز مودت میان اقوام و ملل و مسلین از والاترین اهداف این ابر مرد بود.

    بحرانهای منطقه پر تلاطم خاورمیانه بیش از این که ناشی از حقایق داخلی همچون فساد و یا روابط قدرت در داخل کشورهای منطقه باشد، محصول فاصله این کشورها در ابعاد مختلف اعم از مسائل فرهنگی ،اجتماعی ، اقتصادی، امنیتی و حتی زیرساختهای مخابراتی است که دشمنان مشترک منطقه از این شکاف برای دامن زدن به اختلافات بهره برده و مزیت های ویژه بین المللی، قومی،مذهبی و اقتصادی و نیز امنیتی موجود در منطقه خصوصا همسایگان ایران را خنثی می کند و این مزیت ها را به تهدید تبدیل می کنند و  مثال همیشگی سلطه گران اینجا صادق است که " اختلاف بینداز و حکومت کن" و سیطره خود را بر منطقه با این سیاست مستدام می کنند.    حال اگر فقط نظاره گر این بازی با کارگردانی محورغربی عبری، عربی علیه خاور میانه ،محور مقاومت و مشخصا ایران و همسایگانش باشیم هیچ وقت هیچ دوستی در همسایگی ایران در سطح روابط استراتیژیک نخواهیم داشت.

    یک ابزار ساده دشمنان که در چند ماه گذشته شاهد بودیم تحریک اقلیت و غوغا سالار و عده ای محدود با شبکه های اجتماعی کنترل شده از طرف محور غربی، عبری، عربی بحران عراق و لبنان را خلق کرده و راهی جز دخالت دادن مردم منطقه در تصمیمات مهم منطقه ای و سیاست بین المللی نخواهد داشت.

یکی از این راه حل ها عقد پیمان مودت میان ملت های منطقه است که زیرساخت توسعه همه جانبه روابط درون منطقه ای را فراهم می کند و این حرکت با بهره گیری از ظرفیت رفراندوم در قانون اساسی این پیمان را عقد اخوت بین ملت هابوده و مستحکم تر خواهد نمود و پیشنهاد می شود که رفراندم در عقد "پیمان مودت" با همسایگانی باشد که آنها هم با پاسخ رفراندم به "پیمان مودت" بپیوندند. مثلاً در ایران رفراندم با این عنوان است "عقد پیمان مودت با کشورهای همسایه" آری یا خیر؟ برگزار شود و کشورهایی شامل عقد پیمان مودت شوند که با روش رفراندوم به این پیمان بپیوندند.

پیمان مودت حد اقل اقدام ضد تنش در روابط با همسایگان است که بسیار در تنظیم روابط سیاسی اجتماعی نظامی و اقتصادی می تواند تاثیر گذار باشد و تاریخچه معاصر این پیمان ها در پیش از انقلاب بین ایران و عراق اردن ترکیه و امریکا برقرار بوده است ولی در  آن زمان این پیمان بین دول پادشاهی ایران و مثلاً اردن بود و امروز با رفراندم، دخالت مستقیم ملت ها در بهبود روابط بین المللی را شاهد خواهیم بود. خواستی که قطعا ملت های منطقه به آن رای می دهند و نقشه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

اقدام به عقد پیمان مودت با پشتوانه رفراندوم در کشورهای منطقه ضمن ضعیف نمودن اقلیت فاسد و وابسته و غوغا سالاران ،خواست حقیقی و مصلحت حقیقی مردم منطقه را محقق می نماید و نقش دول خارجی در روابط ملل منطقه را کمرنگ خواهد کرد.

رفراندم برای عقد پیمان مودت ضمن مخابره این پیام به دوستان که آماده برقراری دوستی بلند مدت هستیم دشمنان را ناکام کرده و حجت را با دولت مردانی که بصورت غیر دمکراتیک حکومت و امنیت خود را از خارج منطقه وام گرفتند را با چالشی چند وجهی مواجه خواهد کرد که یا برای تامین امنیت و پایداری دوستی منطقه ای به آن بپیوندند و از هزینه های سرسام آور امنیت وارداتی دست بکشند و یا در برابر مردم خود پاسخگو باشند که چرا به دوستی منطقه ای جواب رد داده اند.
  این اقدام می تواند انتقامی از جنس اتحاد ملل منطقه از خونهای به ناحق ریخته شده عزیزانمان در این ایام و پیش از این باشد.
فراموش نکنیم اگر به سمت اتفاق و وحدت و دوستی پیش نرویم ما را به ورطه اختلاف ، جنگ و تجزیه خواهند کشاند.
برچسب ها: تدبیر24 ، حسین امامی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
چرت می گویید !
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها