بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
این اقدام اصولگرایان، نوعی تبلیغات نوین پیش از موعد محسوب می شود که برخی کاربران فضای مجازی از شورای نگهبان خواستار نظارت دقیقتر بر موضع گیری های این افراد شده اند
 تدبیر24»در روزهای اخیر و پیش از نهایی شدن لیست ائتلاف های گوناگون اصولگراها، برخی از کاندیدای حضور در مجلس تصمیم گرفتند با اعلام شفاف دارایی های خود شانس خود را برای برگزیده شدن توسط مردم و شورای داوری افزایش دهند.

امیر سیاح، یکی از افرادی بود که با اعلام دریافتی حقوق 16 میلیون تومانی و ملک شخصی حدود پنج میلیارد تومانی در خیابان دولت، باعث بروز چالش های جدی در میان جوانان به ظاهر انقلابی اصولگرا شد.
او اما در واکنش به انتقادات اطرافیان خود به میزان حقوق دریافتی در توییتی اعلام کرده است: "کسی که پشتکار و مهارت و غیرت داشته باشه و در این تهران کمتر از ماهی 10 تومن در بیاره، عیب از خودشه"

سید امیر سیاح درحالی با تواضع از ماشین چینی خود نام می برد که گویی فراموش کرده در سال های اخیر فریادهای او مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی گوش عالم را کر کرده است، این تعارض در سبک زندگی البته ویژه تنها او نیست!
در کنار سید امیر سیاح، سیدنظام الدین موسوی یکی دیگر از افرادی ست که پس از انتشار دارایی ها انتقادات جدی به او وارد شده است.

عده ای از کاربران از او خواسته اند درباره قیمت موسسه فرهنگی که به نام او ثبت شده است و احتمالا بیش از 2 میلیارد ارزش دارد صبحت کند.
شنیده شده وی علی رغم اذعان به مالکیت مسکن و خودروی شخصی، ضمن دریافت حقوق بالای 10 میلیون تومانی از خانه سازمانی ستاد اجرایی فرمان امام و خودروی سازمانی نیز استفاد کرده است.

این اما همه ماجرا نیست، طنز ماجرا اینجاست که سیدیاسر جبرائیلی بر اساس روحیه (ما سه نفر را کجا می برید؟!) علی رغم این که اساسا کاندیدای مجلس نیست خود را در این چالش گنجانده است!
او هم با که از پیشتازان تشویق عوام به استفاده از خودروهای داخلی ست، درباره استفاده از خودروی چینی هیچ توضیحی نداده است. و تلاش نکرده طعم شیرین استفاده از تولیدات داخلی را تحمل کند.

برخی از کابران شبکه های اجتماعی در واکنش به شرکت او در چالش از او خواستنه اند درباره محل زندگی و چگونگی به دست آوردن آن و هم چنین سهمیه دکتری خود توضیحاتی را ارایه دهد.

نکته جالب تر اینجاست که ایشان هم به میزان دریافتی خود از مجمع تشخیص مصلحت، و طرف قراردادهایی که ماهیانه برای آنها نشریه تولید میکند هیچ اشاره ای نکرده است.
البته تا همین جای کار باید از این افراد تشکر کرد که ضمن ادعای انقلابیگیری و زندگی در فقر با انتشار دارایی های خود نشان دادند تعریف آنها از مردم بسیار متفاوت است با آنچه در جامعه وجود دارد.
همچنین برخی واکنش ها بر این بوده است که به جای اعلام وضعیت فقر گونه خود، بگویید چه برنامه ای برای مملکت دارید و اینکه کسی که در زندگی شخصی خود نمی تواند فضای اقتصادی شخی سالم برای خود فراهم کند چطور می تواند برای آینده مردم راهگشا باشد و یا اینکه برخی گفته اند که ورود افرادی که نتوانسه اند اقتصاد شخصی خود را قبل از مجلس تقویت کنند، احتمال آلوده شدن به رانت ها و محیط گناه آلود سیاسی بسیاری برایشان فراهم است.

همین نگاه متفاوت به مردم یکی از عوامل اصلی شکست اصولگراها در انتخابات گذشته بوده است.

نکته قابل تامل دیگری که در اینجا می توان به آن اشاره کرد، آن است که این اقدام اصولگرایان، نوعی تبلیغات نوین پیش از موعد نیز محسوب می شود که برخی کاربران از شورای نگهبان خواستار نظارت دقیقتر بر موضع گیری های این افراد شده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها