بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره سپردن سکان هدایت این تیم به دراگان اسکوچیچ، عنوان کرد که این مربی کروات، خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شده است.
 تدبیر24»علی دایی درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئنا آروزی همه ما است که تیم ملی دوباره به جام‌جهانی صعود کند اما متأسفانه انتصاب‌ها بر اساس مسائل غیرفوتبالی صورت می‌گیرد و مسائل فنی، مقبول و اینگونه موضوعات نقشی در انتخاب‌ها ندارد.

آقازاده‌ها در انتصاب‌ها نقش دارند

وی افزود: متاسفانه در برخی از انتصاب‌ها، بعضی از آقازاده‌ها دخیل هستند. درباره ویلموتس هم یک نفر باید ورود کند که مشخص شود ویلموتسی که آخرین قراردادش ٧۵٠ یا ٨۵٠ هزار یورو بوده است، چطور به یکباره قرارداد ٢میلیون و ٧۵٠هزار یورویی  برای یک سال منعقد می‌کند؟ این مربی با دستیارانش ٣میلیون یورو در این وضعیت اقتصادی، خرج روی دست فوتبال ایران گذاشت. ٣میلیون یورو حدود ۴۵ تا ۵٠ میلیارد تومان می‌شود. او به تازگی مبلغ ۶ میلیون یورو هم غرامت خواسته که اگر یک حساب ساده انجام بدهید متوجه می‌شوید برای ویلموتس فدراسیون فوتبال باید ١۴٠میلیارد تومان بپردازد. با این شرایط هیچکس هم پاسخگو نیست!

اگر تیم ملی نتیجه نگرفت، چه کسی پاسخگو است؟


دایی در ادامه به انتخاب ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی اشاره کرد و اضافه کرد: این انتخاب‌ها را چه کسی انجام داده است؟ اگر تیم ملی نتیجه نگرفت چه کسی پاسخگو است؟ مردم باید بدانند چه فردی این انتخاب را انجام داده است. ما که می‌دانیم، مردم هم باید بدانند.

اسکوچیچ خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شده

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید انتخاب اسکوچیچ، خارج از فدراسیون فوتبال انجام شده است، یا خیر، گفت: مطمئنا این انتخاب خارج از فدراسیون فوتبال انجام شده است. تا چند روز قبل قرار بود مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما به یکباره آقای اسکوچیچ، بعد از یک روز مذاکره انتخاب می‌شوند. اگر از تمام اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال بپرسید متوجه خواهید شد که نظر هیچ یک از این عزیزان، روی اسکوچیچ نبوده است. شما بروید و ببینید اسکوچیچ بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، چه بازی‌ای را در لیگ، از نزدیک تماشا کرده است، بعد میفهمید چه کسانی او را به تیم ملی آوردند. آیا در تیم سایپا و پارس جنوبی، بازیکن ملی‌پوش داریم؟ باید دقت کنید ببینید این مسائل از کجا نشأت می‌گیرد.

انتخاب اسکوچیچ، بی‌احترامی به مربیان ایرانی بود

دایی در ادامه با بیان اینکه امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایرانی است، گفت: ما به غیر از آقای قلعه‌نویی، مربیان بسیار خوب زیادی در ایران داریم. برای من سوال است، اسکوچیچ با چه سابقه کاری و کارنامه‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده است؟ واقعا برایم جای سوال است که چه کسی به این نتیجه رسیده که اسکوچیچ را انتخاب کند؟ این بی‌احترامی بزرگی بود که به تمام مربیان ایرانی شد.

چرا مردم را از خوشحالی محروم می‌کنید؟

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال، در ادامه گفت: الان که تمام دلخوشی مردم ما فوتبال است و این مقوله می‌تواند به جامعه نشاط بدهد، چرا مردم را از خوشحالی محروم می‌کنید؟ اسکوچیچ در فوتبال ایران مربیگری کرده و نتایجش کاملا مشخص است. از نظر فنی، مربیان خیلی بهتری از او داریم. بروید کارنامه اسکوچیچ را با کارنامه مربیان ایرانی مقایسه کنید. انتخاب اسکوچیچ به هیچ عنوان فوتبالی نبوده است. چنین مسائلی در ورزش ما زیاد است.

دوره فریب دادن گذشته است

دایی درباره اینکه گفته می‌شود معیار مثبت اسکوچیچ، شناخت از فوتبال ایران است، گفت: مربی ایرانی که بیشتر از اسکوچیچ فوتبال ایران را می‌شناسند. او آیا تا به حال بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران را تماشا کرده است؟ مربی‌ای که با آب و خاک این مملکت بزرگ شده، از اسکوچیچ کمتر فوتبال ایران را می‌شناسد؟ متاسفانه چند کارشناس را می‌آوردند و هرچه دوست دارند می‌گویند تا این مسائل را به خورد مردم بدهند اما مردم ما همه چیز را می‌دانند و می‌فهمند. دوره آن زمان گذشته که مردم را با چنین اصطلاحاتی (شناخت از فوتبال ایران) فریب بدهیم.

وی تاکید کرد: بروید و از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست این فدراسیون برسید و ببینید آیا اسکوچیچ را به آنها تحمیل کرده‌اند یا خیر؟. خیلی از ما، پستی که داریم را بیشتر از هر چیز دیگر دوست داریم و می‌خواهیم به هر نحوی شده بمانیم.

صلاحیت من را رد کردند

دایی با بیان این که صلاحیتش برای حضور در رأس کادر فنی تیم ملی را وزارت ورزش رد کرده است، گفت: وقتی صلاحیت فردی مثل من را حراست  رد می‌کند و نمی‌خواهند من در تیم ملی باشم، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. البته دلایل این رد صلاحیت را خودم می‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای هدایت تیم ملی با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده بود یا خیر، گفت: چند نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، با من صحبت کرده بودند اما توافقی نکردیم. البته مخالف اصلی حضور من در تیم ملی، وزارت ورزش بود. نهادهایی که باید صلاحیت من را تایید کنند، نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور هستند که از فدراسیون فوتبال می‌خواهم از این نهادها صلاحیت من را بگیرند. این مسائل دخیل نیست بلکه مسائل پشت پرده وجود دارد.

آقایانی که خوردند و بردند، صلاحیت دارند اما من نه!

وی همچنین به عملکرد ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: ما دو بازی برابر هنک کنگ و کامبوج را با پیروزی پشت سر گذاشتیم که هر مربی ایرانی روی نیمکت بود، آن دو بازی را با پیروزی به پایان می‌رساند. ما برای دو بازی برابر بحرین و عراق که با شکست هم روبه‌رو شد، ٣ میلیون یورو به ویلموتس دادیم. چه کسی جوابگو است؟ الان هم که اسکوچیچ آمده، چه کسی پاسخگوی نتایج او است؟  وقتی نتایج خوبی کسب نشود، هر یک از اعضای هیات رییسه می‌خواهند بگویند که اسکوچیچ را آنها انتخاب نکردند. متاسفانه فدراسیون فوتبال آزادی عمل ندارد و نمی‌تواند خودش مربی تیم ملی را انتخاب کند. البته مسائل دیگر هم در انتخاب‌ها دخیل است که واقعا «واویلا» است. آقایانی که خوردند و بردند، صلاحیت دارند اما، صلاحیت من را تایید نکردند. این موضوع است که آدم را ناراحت می‌کند. شاید اگر با فدراسیون فوتبال هم صحبت‌های نهایی را هم انجام می‌دادم، به توافق نمی‌رسیدیم اما این که می‌گویند صلاحیتت تایید نشد، فشار به آدم می‌آورد.

دایی با تاکید بر اینکه مربیان ایرانی زیادی توانایی نشستن روی نیمکت تیم ملی را داشتند، گفت: مربیان جوان و بزرگی داریم که خوب کار می‌کنند. وقتی اسکوچیچ به عنوان اولین بازی، دیدار سایپا و پارس جنوبی را تماشا می‌کند باید بفهمیم چه کسانی در انتخاب او نقش داشتند. در آینده خیلی مسائل اتفاق می‌افتد و گذشت زمان همه مسائل را روشن می‌کند. زمانی من را از تیم ملی کنار گذاشتند و از روز اول گفتم رئیس جمهور من را از تیم ملی کنار گذاشت. چون که او در بازی با عربستان می‌خواست به رختکن تیم ملی بیایید اما من اجازه ندادم. رییس جمهور چرا باید به رختکن تیم ملی بیایید. بعد از این اتفاق من را برکنار کردند. بعدها هم دوستان فدراسیون گفتند رئیس جمهور وقت، علی دایی را برکنار کرد. الان هم مشخص است چه اتفاقی رخ خواهد داد و زمان همه چیز را مشخص می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها