بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کروناویروس جدید؛ ویروسی است که این روزها در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران جولان می‌دهد و مردم جهان را به وحشت انداخته، ‌اما باید بدانید که این ویروس کاملا قابل پیشگیری است.
کروناویروس‌ها، گروهی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند در انسان‌ها و گروهی از حیوانات منجر به بیماری شوند. برخی از کرونا ویروس‌ها تنها بیماری‌های خفیفی مانند سرماخوردگی ایجاد می‌کنند و برخی دیگر مانند کرونا ویروس جدید یا همان کووید- ۱۹، باعث عفونت تنفسی در بیماران می‌شوند.

انتقال کروناویروس جدید از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده و از طریق قطرات تنفسی  بوده و این ویروس به شکل قطرات تنفسی از طریق عطسه و سرفه و از طریق تنفس و پخش ذرات در هوا قابل انتقال است. طبق بررسی‌ها مشخص شده است که انتقال این ویروس از طریق تماس مستقیم با فردی که دارای علائم ابتلا به آن است و از طریق قطرات تنفسی و دست دادن، امکان‌پذیر است.

 عمدتا هم علائم بالینی خفیفی ایجاد می‌کند که منجر به نشر ویروس می‌شود. اغلب با تب، سرفه و سایر علائم تنفسی است و آبریزش بینی و عطسه در کرونا کمتر از سایر ویروس‌های تنفسی دیده می‌شود. در موارد شدید کرونا، تنگی نفس دیده می‌شود.

باید توجه کرد که علائم عمده کروناویروس جدید به این صورت است که در اغلب موارد به شکل یک بیماری تنفسی خفیف شبه آنفلوآنزا ظاهر می‌شود و در مواردی منجر به بیماری شدید تنفسی خواهد شد. این ویروس همچنین می‌تواند منجر به ایجاد علائمی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، سالمندان، مادران باردار، بیماران تنفسی، کبدی، قلبی و عروقی، مبتلایان به دیابت و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند.

باید توجه کرد که با رعایت بهداشت فردی،  شستن مداوم دست‌ها، عدم روبوسی با دیگران و ... می‌توان از ابتلا به کرونا ویروس جدید پیشگیری کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها