بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
باور دارم که ایران اسلامی برای عبور از مشکلات وچالش ها و سرعت بخشیدن به روند رشد و پیشرفت و عدالت، راهی جز اعتماد به جوانان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری ندارد
 تدبیر24»محمد شریعتمداری  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی که به مناسبت روز جوان منتشر کرد از مدیریت جوان به عنوان مدلی از مدیریت شفاف، کارآمد، خلاق و پیگیر یاد کرد و از  همه جوانان کارشناس و متخصص در داخل و خارج از کشور درخواست کرد با ارسال دیدگاه ها، پیشنهادها و حتی نقدهای خود این وزارتخانه را در تدوین سازوکارهای حمایت اجتماعی یاری دهند.

به گزارش تدبیر24 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نوشت: در ایامی سخت و دشوار که نه تنها ایرانیان بلکه همه مردم جهان درگیر مبارزه ای سخت و دشوار با ویروسی منحوس کرونا هستند، فرا رسیدن روز جوان را به همه جوانان ایران زمین تبریک می گویم. واقعیت این است که  طرح شعارگونه موضوع جوانان در همه این سالها آنقدر تکرارشده که هرگونه سخن گفتن پیرامون این موضوع را سخت و دشوار نموده است.

اما به عنوان مسئولی که در طول 15 ماه فعالیتش در وزرات تعاون،کار و رفاه اجتماعی، میانگین سن مدیریت عالی در این وزراتخانه، بیش از 10 سال کاهش یافته است و مجموعه ای از مدیران جوان ِکاربلد و با دانش در سطوح عالی مدیریتی آن به کارگمارده شده اند. باید شهادت بدهم که حضور این مدیران جوان سبب شده است مدلی از مدیریت شفاف، کارآمد، خلاق و پیگیر اراِئه شود که خروجی آن متنفع شدن جامعه و نظام از اداره بهتر و موثرتر امور اجرایی کشور دربخشی است که مسئولیت آن امروز با جوانان عزیزمان است .

باور دارم که ایران اسلامی برای عبور از مشکلات وچالش ها و سرعت بخشیدن به روند رشد،پیشرفت و عدالت ، راهی جز اعتماد به جوانان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری ندارد،  که تجربه و شواهد قطعی به ما می گوید هرگاه جوانان بودند ما از بحران ها با کمترین هزینه عبور کردیم. بارزترین و نزدیکترین شاهد این ادعا پس از دفاع مقدس، نقش آفرینی غرور آفرین جوانان این مرز و بوم در راه در هم شکستن بحران ناشی از  شیوع ویروس کروناست که جهان را بخود مشغول کرده است . امروز جوانانی دانشمند و کاردان ، نوع دوست و عاشق هموطنان، میهن دوست، مومن، آرمان گرا، مسئولیت شناس، فداکار و البته بی نام و بی ادعا در صف اول مبارزه با بحران کرونا تحت هدایت اساتید مجرب خود هستند .

و اما نکته آخر اینکه، پاندومی کرونا مانند سایر بیماری های فراگیر در ادوار تاریخ، فقرا  را هم سریعتر و هم شدیدتر هدف قرار داده است.  واقعیت هم این است که بیماری های فراگیر و فقر اثرات متقابلی بر هم دارند . هم بیماری باعث تشدید فقر می شود و هم فقر باعث شیوع بیشتر و گستردگی شدیدتر بیماری . در این شرایط به عنوان وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید با یک شناخت دقیق و واقع بینانه از مساله ای که با آن مواجه هستیم به سمت تدوین راهکارهای حمایت اجتماعی از فقرا و اقشار کم درآمد پیش برویم، از همه جوانان کارشناس و متخصص ِ در داخل و خارج از کشور درخواست می کنم با ارسال دیدگاه ها ، پیشنهادها و حتی نقدهای خود ما را در تدوین سازوکارهای حمایت اجتماعی یاری دهند .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها