بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
 تدبیر24»با مبتلا شدن شماری زیاد از نظامیان ارتش آمریکا به ویروس کرونا ( کووید 19) ومتوقف شدن یک ناو هواپیمابر آمریکا در اقیانوس آرام ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مجبور شد برای بالا بردن روحیه نظامیان این کشورادعا کند که نیروهای آمریکایی با وجود شیوع کووید 19 درمیان آنها همچنان برای واکنش به هرحمله ای آماده هستند.

به گزارش امروز جمعه خبرگزاری فرانسه، ژنرال«مارک میلی» درسخنرانیش که ازطریق ویدئو کنفرانس برای نظامیان آمریکایی صورت گرفت، گفت:ما آماده هستیم، تهدید هرچه می خواهد باشد، امیدوارم هیچ کس در دنیا تصور نکند که قابلیت های ارتش آمریکا تضعیف شده است. وضعیت چنین نیست.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روزانه تعداد نظامیان و کارمندان و خانواده های آنها را که به ویروس کووید 19 مبتلا وهمچنین  تعداد کسانی که به بیمارستان ها منتقل می شوند و یا فوت می کنند، منتشر می کند.

با این حال، ژنرال میلی برای جلوگیری از تأثیر منفی بر روحیه و امنیت آمریکایی ها از محل هایی که نظامیان این کشور به ویروس کووید 19 مبتلا شده و یا فوت کرده اند، خودداری کرد.

مجله نیوزویک پنجشنبه گذشته نقشه ای از 150 پایگاه آمریکا را که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، منتشرکرد.

«هانس کریستنس» کارشناس تسلیحات هسته ای از کنفدراسیون دانشمندان آمریکایی گفت: همه پایگاه های هسته ای ایالات متحده بجز یکی تحت تأثیر کووید 19 قرار دارند.

براساس آمارهای پنتاگون، تا صبح پنجشنبه حدود 1898 نظامی آمریکایی به ویروس کووید 19 مبتلا شده و بیشترین خسارت با 597 مبتلا به نیروی دریایی این کشور وارد شده است.

دریک مرحله 64 نظامی به بیمارستان منتقل شدند که یک تن از آنها فوت کرده بود.

دوسوم مبتلایان شناسایی شده درنیروی دریایی آمریکا، خدمه ناو هواپیما بر یو اس اس تئودور روزولت هستند.

بیشترخدمه این ناو که در مقابل جزیره گوام آمریکا در اقیانوس آرام متوقف شده است، تخلیه شده اند.

ژنرال «جان هایتون» معاون رئیس ستاد مشترک ایالات متحده روز پنجشنبه به رسانه ها گفت که یکی سربازان جمعی ناو تئودور روزولت درحالی که روی زمین افتاده بود توسط رفقایش پیدا و سپس به بیمارستان منتقل شد.

هایتون با تاکید به اینکه« روش هایی که برای برنامه ریزی خوب نیستند، تکرار نخواهد شد»، افزود: پنتاگون درحال ارزیابی راه های حمایت از خدمه ناوهای هواپیمابراست که می تواند 5 هزار نفر را در خود جای دهند اما جداسازی مبتلایان از نیروهای سالم درکشتی های کوچک سخت است.  

ناوها وزیردریایی های هسته ای در معرض خطر

ارتش آمریکا از اوایل ماه مارس اجرای طرح جداسازی را در زیردریایی های هسته ای و پایگاه هایی که در آنها سکوهای پرتاب موشک های هسته ای قرار دارد، آغاز کرده است.

درچارچوب این طرح دو گروه به طور همزمان برای دو هفته قرنطینه می شوند و سپس به نیروها اجازه داده می شود وارد زیردریایی و به دیگر خدمه در واحدهای کنترل زرادخانه هسته ای ملحق شوند.

اگر درمیان خدمه، نیرویی مبتلای به کووید 19 مشاهده شود بلافاصله در قرنطینه برای درمان قرار می گیرد و تا بهبودی اجازه بازگشت به زیردریایی را ندارد.

مبتلایان زیادی به کووید 19 درخدمه سه ناوگان هواپیمابرآمریکا که در سواحل لنگر انداخته اند شناسائی شده اما مقر استقرار آنها چند ماه بعد فاش شد و آنها ناوهواپیمابر «رونالد ریگان » که در ژاپن تحت کنترل ژاپن است ، ناوهای« کارل وینسون» و« نیمیتز» که در ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا تحت کنترل هستند، می باشند.

به گزارش نیروی دریایی ایالات متحده، مبتلایان به ویروس کووید 19 از این ناوهای هواپیمابر تخلیه و درمان شده و برخی بهبودی یافته اند.

خدمه ناو نیمیتز که قرار است ماموریت خود را در تابستان شروع کند در داخل ناو برای جلوگیری از انتقال دوباره ویروس  باقی مانده اند.

« لورا کوپر» مسئول امور روسیه در وزارت دفاع آمریکا با این ادعا که « با وجود دردسترس بودن اطلاعات رسمی در مورد مبتلایان در ارتش آمریکا ، شایعات و اطلاعات دروغین همچنان منتشر می شود»، گفت که منبع آنها به ویژه روسیه است.

وی روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: تعدادی از سیستم های اطلاعات را که در انتشار اطلاعات در باره آمادگی ارتش آمریکا و ارتش های دیگر فعال هستند، به ناچار به کار گرفته ایم.

اما ژنرال میلی با اعتراف به خسارت های وارده به ارتش آمریکا، گفت: نمی خواهم دشمنان ما فکرکنند آنها می توانند از این فرصت در این دوره بحرانی استفاده کنند.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که دوهزارمبتلای به ویروس کووید 19 در ارتشی که دو میلیون و 300 هزار نیرو دارد، « تعداد زیادی» نیست.

« راهبرد ارتش آمریکا مبتنی بر این اصل است که« نشان دادن قدرت» بهترین دفاع است تا کسی جرات حمله نکند».

متوقف شدن ناو تئودور روزولت باعث نارضایتی و نگرانی در میان فرمانده هان ارتش آمریکا شده است اما تلاش می کنند ظاهرسازی کنند.

اما «برت کروزیر» فرمانده این ناو در پیامی شدید اللحن گفت که به یاد آورید « ایالات متحده درجنگ نیست».

اما این سخنان تند باعث شد که « توماس مودلی» سرپرست فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، فرمانده ناو را برکنار و سپس خود از مقامش بعداز انتقاد از بحران بوجود آمده در نحوه برکناری برت، استعفا کرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، کرونا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها