بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
اسپانیا به دلایل سیاسی به عملیات های پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که بین شهرهای بارسلون و تهران فعال بود پایان داد.
 تدبیر24»روزنامه لا وانگواردیا روز جمعه در گزارشی نوشت :اسپانیا بر اساس آنچه که دلایل سیاسی می‌ نامد، به عملیات های پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که بین شهرهای بارسلون و تهران فعال بود پایان داد.

به رغم بحران بیماری کرونا ، بارسلون تنها مقصد در اتحادیه اروپا در طول سال جاری بود .آخرین پرواز هواپیمایی ماهان در حالی‌ در روز ۲۳ مارس (۴ فروردین )، به فرودگاه "جوسپ تارادیاس" بارسلون وارد شد که اسپانیا از روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند )، به دلیل شیوع کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود .

نشریه اسپانیایی یادآورشد که تا آن زمان ، ماهان دو پرواز هفتگی بین تهران و بارسلون داشت .منابع بخش ناوبری توضیح دادند که حفظ این فرکانس عجیب بود زیرا مدت ها بود که میزان مسافران این پرواز ها اندک و حدود ۳۰ درصد بودند .

لغو مجوز پرواز هواپیمایی ماهان عملا همزمان با تعطیلی ترمینال ۲ فرودگاه بارسلون بود که در روز ۲۶  مارس بسته شد و ماهان از آخرین شرکت هایی‌ بود که در آنجا فعالیت داشت .

با این حال ، منابع رسمی‌ فرودگاه بارسلون مدعی شدند که لغو مجوز از سوی دولت اسپانیا به خاطر بیماری کرونا نیست بلکه به دلیل مسائل سیاسی است  .

به عقیده نویسنده روزنامه لاوانگواردیا ، اسپانیا درنباله روی مسیر آلمان ، فرانسه و ایتالیا  که به دستور مقام های آمریکایی پرواز های ماهان به کشورشان را ممنوع کرده بودند ، همکاری با شرکت ایرانی را متوقف کرد.

بر اساس این گزارش ،‌در سال ۲۰۱۱ ، هواپیمایی ماهان در فهرست شرکت های ایرانی تحت تحریم قرار گرفت زیرا واشنگتن مدعی بود که هواپیماهای ماهان در همکاری با حزب الله لبنان ، تجهیزات ، مهمات و جنگجو به مناطق جنگی مخصوصا سوریه و یمن می‌ فرستد .

نخستین پرواز ماهان به بارسلون در حالی‌ روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹، به فرودگاه این شهر وارد شد که آلمان ورود هواپیماهای این شرکت به خاک خود را ممنوع کرده بود .این شرکت فقط به بارسلون پرواز داشت  و هیچ گاه پروازی بین تهران و مادرید انجام نگرفت .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها