بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
یک هنرمند تجسمی تاکید کرد که مسئولیت اجتماعی هنرمندان در این روزهای شیوع کرونا، همراهی با مردم است.

تدبیر24»شاهین داداشی در گفت وگو با تهرانیار درباره مسئولیت اجتماعی هنرمندان در روزهای شیوع کرونا اظهارکرد: به طورکلی افرادشناخته شده برای مردم که هنرمندان هم بخشی از آنان محسوب می‌شوند، به واسطه مشهوریت و محبوبیتی که از سوی مردم به دست آورده‌اند، در قبالشان نیز وظایفی را بر عهده دارند، که این وظایف را جزو وظایف اخلاقی و اجتماعی هر فرد دسته بندی می‌شود.

وی ادامه داد:پس به نظر من هنرمندان در قبال مردمی که محبوبیت و مشهوریت خود را از آنان گرفته‌اند، مسئولیت دارند. کمااینکه ورزشکاران و دیگر افراد شناخته شده نیز دارای چنین مسئولیتی هستند.

این هنرمند تجسمی با اشاره به اخباری که در مورد کمک‌های نقدی هنرمندان خارجی برای مقابله با کرونا منتشر شده است، گفت: از گوشه و کنار خبرهایی شنیده شده که فلان هنرمند در هالیوود و … مبلغی را برای کمک به کرونا اختصاص داده است، این اقدام ارزشمندی است اما نباید فکر کنیم که فقط و فقط یک هنرمند با پرداخت مبلغی کلان می‌تواند به جامعه‌اش کمک کند. ضمن اینکه شرایط درآمدی و مالی هنرمندان ایرانی به جز چند مورد استثنا نیز به گونه ای است که عملا در طبقه متوسط یا حتی پایین تر از آن تعریف می‌شوند و امکان کمک مالی برایشان وجود ندارد.

داداشی ادامه داد: به همین دلیل معتقدم که هنرمندان باید با شیوه های دیگر در کنار مردم باشند، هنرمندان سرمایه اجتماعی بالایی دارند که با به کارگیری آن می‌توانند بسیاری از توصیه ها و مسائل بهداشتی را که ممکن است مردم به راحتی از سیاستمداران قبول نکنند، به آنها بگویید. خاطرم هست که در اوایل شیوع کرونا هنرمندی با نواختن قطعه‌های معروف موسیقی نحوه صحیح شست‌وشوی دست را آموزش می داد و اتفاقا آن ویدیو چقدر فراگیر شد. پس لازم است که هنرمندان از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین لازم است یک هنرمند، صرف نظر از درآمد و … به مردم کمک کند. قطعا مردم نیز قدردان افرادی که در دوران سخت در کنارشان بودند، هستند. درهمین راستا من پیشنهاد میکنم که هنرمندان تجسمی و نقاشی بخشی از گالری‌های خود را به فضای مجازی و اینستاگرام بیاورند و درباره آثار خود توضیح دهند.

این هنرمند تجسمی به دوران پساکرونا نیز اشاره کرد و گفت: برابر آمارها و تحقیقاتی که در سطح جهان و حتی کشورمان انجام شده، نگرانی‌هایی بابت افزایش نرخ افسردگی در کشور وجود دارد. در این فضا نیز هنرمندان می‌توانند نقش موثری داشته باشند، مشروط به آنکه موانع در سر راهشان قرار نگیرد. به یاد دارم که در سال‌های قبل چند خواننده از جمله همایون شجریان برای برگزاری کنسرت رایگان اعلام آمادگی کرده بودند، نمیدانم چرا مانع تراشی کردند، اما پساکرونا فرصت مناسبی برای جبران اشتباهاتی است که عده‌ای در گذشته در برابر شادی مردم داشتند.

داداشی افزود: هنرمندان تجسمی می‌توانند در تغییر چهره شهر به شهرداری تهران کمک کنند. خاطرم هست چند سال قبل اجرای طرح بهارستان از سوی شهرداری موج خیلی مثبتی در شهر ایجاد کرد. حالا همان هنرمندان هستند و لازم است شهرداری در ساماندهی و استفاده از توان آنان اقدام کند.
پایان پیام


مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها