بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
تدبیر24»فیروز قاسمی- تقلیل گرایی: » فروکاستن یک پدیده بزرگ به یک پدیده کوچک. « هنری دیوید ثارو می گوید: بهای هر چیز را به میزان عمری می سنجم که باید بی درنگ یا در دراز مدت، در ازای معاوضه با آن پرداخت. بطور مثال صنعت سینما « هنر، خلاقیت، قوه تخیل، نوآوری، تکنیک، تکنولوژی و...» این پدیده بزرگ در دست اندازهایی« که من و شما به دفعات به آنها اشاره نموده ایم » بالا و پائین شده است. ولی هیچگاه از حرکت باز نمانده، و همواره با ورود جوانانی خوش فکر، نوآور و خلاق و... با پشت سر گذاشتن موانع موج نو در هنر صنعت سینما به وجود آوردند.
در دوره ای از شکل گیری سینمای ایران، اکران فیلم های خارجی منتهی به ایجاد انگیزه برای رقابت و در پی آن ساخت آثار ماندگار در میان نسل هایی از فیلمسازان با موضوع های اجتماعی و چالش انگیز که معرف به موج نو در سینما شدند، بود. به همین خاطر مخاطبین بی شمار برای تماشای فیلم های سینمای محصول ایران در صف های طولانی ساعت ها پشت گیشه بیلت سینما به انتظار ایستادند.
بدین جهت عدم اکران فیلم های خارجی و تنها سینمای داخلی، با ترس از سانسور که خود سانسوری را در پی دارد. رقابت و نوآوری در ژانرهای سینمایی با موضوع های بکر میان فیلمسازان را کنار می زند و به کندی پیش می برد. و مخاطب علاقمند به تماشای فیلم در پرده عریض سینما را از سینما دور می کند. از این جهت سینما ضعیف و کوچک می شود.
از این‌رو‌ با تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف و اوج و فرود صنعت سینما، در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست علایق و سلایق را کنار گذاشت. و با انتقاد درست و مناسب به این موضوع پرداخت.
ضمن آنکه سربسته، گذرا، با علامت، و یا مبهم، به موضوعات مورد اشاره و هم چنین، سینمای مستقل، خانه سینما با صنف های مستقل، سرمایه گذار در سینما، سالن های سینما، مسئله اکران فیلم، تهیه و تولید فیلم در دفاتر یا استودیوهای فیلمسازی غیر وابسته به بودجه دولت، بخش خصوصی واقعی غیر خصولتی و... مبهم باقی می ماند.
به همین جهت با مثبت اندیشی، تعلقات و سلیقه را باید کنار گذاشت و با کلیدهایی که به دست می آید، درها را باز کرد، و با حل مسئله به درک کاملی از آن رسید. و با شور و اشتیاق به مطالب سودمند و حائز اهمیت که نقش مطلوب در پیشبرد هنر صنعت سینما در نقد و تحلیل و... دارد، پرداخته.
ضمن آنکه از نقد غیر مسوولانه و یا نقد با ریشخند و ملامت هیچ نفعی که عاید نمی شود، بلکه به کار صدمه می زند، و تکذیب آن را دشوار می کند. در مقابل نقد درست، گنجه ها را می گشاید، اتاقکهای تاریک و... را در معرض دید روشنائی قرار می دهد. و با دیدن نقاط قوت و ضعف، با در نظر گرفتن ارزش و اعتبار نقد در جهت درمان زخم به آن می پردازد.
نقد درخور در دل تاریکی اشعه ایی می تاباند، نکته یی را روشن می کند، و در پر تو روشنائی نور راه تازه و معتبر را نشان می دهد...
در ادامه: »
نقد با خرده گیری و مته به خشخاش گذاشتن، و همچنین با به کار بردن عبارت، خیلی بد، پیش پا افتاده، سطحی، بی محتوا و... با فاصله گرفتن، از مهیار و میزان های ثابت، به اصل نقد لطمه وارد می کند. و می تواند، به اثر هنری و... یا فیلم هنرمندان جوان تازه کار که با شور و اشتیاق فیلم خود را آماده نمایش برای عموم می کنند صدمه بزند. در حالیکه نقد منصفانه از قدر و منزلت کار نمی کاهد و می کوشد، راه تازه را به هنرمندان نشان دهد، و موجب تقویت اثر و توافق درونی آنها شود.
ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها